Kroppen fick känna att den levde

Då var man hemkommen efter 2 etapper på Bergslagsleden. Eftersom vi ska åka upp till fjällen och gå på Kungsleden om 1,5 vecka så körde vi en liten "testvandring" på Bergslagsleden 2 dagar nu. Jag går till vardags ca 1 mil om dagen med hunden. De här två etapperna var 12 och 14 km, så jag tänkte att detta skulle bli lätt som en plätt. Visst att vi skulle bära med all packning, men vi hade ju hela dagarna på oss. Så fel jag kunde ha och ännu en gång ångrar jag att jag inte tränat kroppen på sistone. Idag har jag träningsvärk och stela ben och rygg så det heter duga. Att gå i kuperad terräng, med mat, kök, tält och allt annat på ryggen blev nog bra styrketräning för mina ben. Ryggen tog nog mer stryk än vad den fick träning. Nu är det ju lite kort om tid för att hinna komma i bättre form till Kungsleden, men en sån här genomkörare ger ändå en påminnelse om att lite mer krävande aktiviteter blir grymt mycket roligare om man är i bättre form. Detsamma gäller säkert för klassikern med. Mitt projekt nu blir att banta packningen ännu lite till för att orka knappt 8 mil som den etapp är som vi ska gå på Kungsleden. Förhoppningsvis blir det i alla fall inte samma tryckande värme där uppe som vi hade nu, bara det skulle underlätta en del, även om det fanns gott om sjöar att bada i på de här etapperna.

Nu blir det lite lugnt med träning några dagar. Imorgon kommer Elisabeth och hälsar på från Norge och stannar till lördag. Ska bli så jäkla roligt!! Jag tycker dock att mitt mål om 1 träningspass i veckan är uppfyllt efter den här turen på Bergslagsleden, så jag ska med gott samvete njuta av trevligt umgänge och riktigt sommarväder istället :-)

/Hillevi

Bjuder på en liten bild av Raffe vid tältplatsen. Bredvid honom ligger hans väska som rymde alla hans egna grejer och mat, förutom liggunderlaget som blev lite för brett för honom att ta.

 Raffe vilar vid tältplatsen efter en dags vandring i värmen. Bredvid ligger hans nya väska som funkade utmärkt och han bar faktiskt alla sina grejer och mat själv, utom liggunderlaget som var för stort och bara blev ivägen för honom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback