Hur mycket kan en människa behöva sova?

Om ni frågar min kropp är svaret: Mycket. De två senaste dagarna har Karlstad bjudit på underbart väder, över 26grader i skuggan och sol. Jag har firat det med att ligga ute i solen och sova, varvat med att serva kaninerna med vatten och skugga från lakan, läsa lite och sova lite mer. Min kropp tycks vara uttämd på energi efter 5 h jobb om mornarna. Å andra sidan är jag ingen zombie redan vid 18-19 tiden som jag är om jag inte sover om eftermiddagarna. även om jag är i säng vid 21 och ändå sover 7 h varje natt är jag trött trött... Dessutom har kroppen vant sig vid 1,1 mils cykling varje morgon att det nu går på morgonrutin och jag inte piggnar till av det utan kommer till jobbet som zombiernas zombie, jag funderar på om jag måste börja göra något så radikat som att duscha på morgonen, vilket jag absolut INTE gillar...

Idag har jag dock begränsat min eftermiddagslur till enbart 30 min (ist för 60 som tidigare dagar) och den trötta kroppen fick verkligen TVINGAS upp ur soffan. Nu står tvätt på shemat, fick ingen tvättid här om dagen så nu är min garderob (iaf den delen av garderoben jag använt senaste veckorna) i stort behov av tvätt.

Jag funderar även på om det är för varmt för en joggingtur, just nu är kroppen på tok för sömndrucken för att göra ett värdigt beslut... men det vore ju smart om jag sprang så jag kan tvätta de kläderna sen.. Vi får se, kanske nöjer jag mig med en promenad? Eller mer soff/solhäng. Vi får se vad dagen bjuder på. det är min filosofi på somrarna, jobba.. och sen bara göra det jag känner för! Hösten och skolterminerna är fyllda av måsten att jag ibland måste få slappna av!

Näe, nu väntar tvättstugan - imorrn ska jag ha fräsha jobbkläder minsann!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback