hoppsan, 39,4 km senare...



Ingen vilodag för min del, hade som plan denna sommar att testcykla hemma - stallet, ungefär 2 mil enkel resa. Eller närmare bestämt 1,97 enligt google maps. sagt och gjort, 11,54 startade jag hemifrån. Jag hade beräknat ca 75 min cykeltur.. 45 min senare ställde jag cykeln vid stallet och kunde konstatera att min tidsplan var väääldigt väl tilltagen! Ridtur, mockning och hö-packning senare kunde jag hoppa på min röda skeppshult igen och första biten på hemvägen kändes benen fräsha, men efter att jag korsat älven - då fick jag slita. Lååånga seeega uppförsbackar och jag insåg varför det bara tog 45 min vägen dit. Benen fick slita hårt..

Dock kunde jag klocka in hemfärden på 50 min vilket var mer än godkänt! Väl hemma blev det välförtjänta mackor, äppeljuice och strech. 15 min efter att jag kommit hem kom det jordens regnväder, så jag hade tur med! Inte en enda regndroppe!

Imorgon är det måndag och jobbvecka för mig, klockan ställs alltså på 03:55 igen. Idag lyxade jag till det och sov till över 9!! Min sambo väckte mig genom att kika in genom mitt rum och utbrista "sover du".. Jag halvsov och kännde mig så pass pigg att jag gick upp.

Imorrn blir det nog "bara" mina 1,1 mil till IKEA och sen tillbaka.. Det plus 4 min till och från stallet känns lite mastigt när man har massa mil i benen redan..

//A N J AAAA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback