Ger man sig in i leken får man leken tåla...

Nöjd som jag var efter att ha dammat av löparskorna idag så gav jag mig in i detta. Det känns kul, och framförallt grymt motiverande för att komma igång med träningen. Min form idag är totalt kass, men startar man på botten så kan man ju bara jobba sig uppåt :-)

Eftersom jag är så gott som helt otränad, så blev min löprunda inte mer än 3,5 km idag och tiden vill jag nog inte ens nämna. Så mitt mål just nu är att komma runt den rundan jag har nu och ganska snart iaf öka på till en 5 km lång runda så att det ger lite mer. Det blir en mjukstart för mig och jag har satt upp ett mål om att träna en gång i veckan nu till en början. För att jag ska komma igång och träna överhuvudtaget så behöver jag sätta upp mål som jag känner att jag kan fixa. Då känns kul att komma igång!!

Förresten så berättade Anja efter att jag hakat på det här att vi ska göra allting tillsammans. Alltså - genomföra loppen tillsammans, eller åtminstone  största delen av dem. Jag funderade då lite på vad jag gett mig in på efter att ha läst om Anjas alla träningar och toppresultat, men sen tänkte jag efter och kom fram till att nu jäklar får jag ligga i! 3 veckors semester kommer lägligt, det är bara att sätta igång helt enkelt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback