Ett lugn i kroppen...

Senaste veckorna har jag mest liknat ett nervvrak och kännt mig stressad för allt. Men det är lite som bortblåst. Ett välförtjänat lugn återfinns i min kropp. Jag har insett att jag faktiskt ska ägna nästkommande vecka åt att göra det jag är allra bäst på, tentaplugga. Efter 5 års universitetsstudier borde man ju ha hittat sin teknik och veta hur man tentapluggar bäst, och de två senaste dagarna känns det som jag proppat in massor i skallen. Och mer SKA in.

Det är skönt att jag faktiskt hittat tillbaka till vanliga anja. Pigg och glad, jobbpasset idag gick prima! En säkerhet fanns i kroppen och jag kunde bara slapna av och göra mitt jobb, istället för att gå på helspänn.

Vad har jag då lärt mig, ta tag när jag känner att stressen är på väg och agera fort!

Styrkepasset igår gick finafisken, benen fick ytterligare 22,5 kg på benböj och nu känns det faktiskt som 22,5 kg inte är omöjligt. Synd att inte terminen varade i 2 veckor till, då skulle jag säkerligen kunna sluta på 25! Men det får bli nästa termin, då kanske man ska satsa på 30 kg??

Närmaste stora utmaningen är ju iaf Stadsloppet som snabbt kryper nära inpå. (18/6). Mitt mål vad ju att denna vecka utöka min löptur till 7,5 km... Idag kan jag inte riktigt bestämma mig om jag är springsugen eller om jag ska spara det till imorrn. En vilodag denna vecka måste jag ju ha, men när ska den bli? tors eller fre? På lör+sön står iaf 2 mils cykling/dag på schemat. Vi får se hur jag känner mig ikväll! :)

Nu ska jag skriva rent lite anteckningar och sen blir det nog hemfärd, gårdagen och idag har ju inneburit 12 h arbetsdagar (5 h jobb och 7 h plugg!).
kram / Anja




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback