54,41!!!



54 min och 41 sekunder!!! :D :D Klarade med GOD marginal mitt 60 min mål! Jag känner mig så sjukt stolt!! det ska jag fira med inte bara 1 utan två nya träningslinnen på måndag efter jobbet! Det är jag värd! Men trött är bara förnamnet av vad jag var när jag sprang i mål. Sista 500 m kändes som en smärre evighet, när det var 50 m kvar ich jag såg klockan tickade på 56 min (från första startarna) - kännde jag bara lycka att jag skulle klara 60 min målet!

Att jag sedan hade 20 min längde tid än de som vann - det struntar jag totalt i!

Kroppen känndes vid starten och uppvärmningen fin och jag älskar det adrenalinet och glädjen som är vid ett lopp! Startskottet gick, första vätskestationen vid 3,5 km och jag hade fått upp flåset rejält, fram till andra vattenstationen på 6,5 km började det kännas i kroppen, men jag bet ihop.

Vid 7 km började jag allvarligt få kämpa och de sista 3 km var tuffa. tack och lov gick km 7-8,5 genom stan så mycket folk hejjade! det hjälpte. Vid ca 8,5 km hörde jag hur de ropade i en megafon "håller ni detta tempot kommer ni under 55 min). Jag vågade inte riktigt tro på det utan kämpade vidare. Sa till benen att pendla på, hållet började göra sig påminnt och jag tackade gud lite för att det bara var 1 km kvar. Sista 500 m var olidliga, de har nog aldrig kännts så långa. Vid 50 m kvar började jag förstå att det nu är över. In i mål och fortsätta frammåt.

Hinner slänga en blick på resultat TVn som visade tider, skymtade mitt namn och 54 min, men jag bara gick vidare. Gick till vätskan, tog sportdryck och en burk vatten, fick min plakett och en sponsorspåse, gick vidare. Gick gick gick ett bra tag för att få ner andningen och pulsen, satte mig sen och strechade under ett träd och sen hämtade jag min tröja på pakethållaren på cykeln. Letade efter mina kompisar och då började det gå upp för mig, 54 min. Jag klarade det! Under 60 min! Mindre än 6 min/km. Jag höll ungefär samma tempo som på vårruset - fast dubbelt så långt!

efter ett bra tags vilande tog jag min cykel och rullade hem, till råga på allt cyklade jag upp för hela kronoparksbacken innan jag klev av. :) Duschen efteråt kan vara en av årets bästa, och maten, risonisallad med kyckling...

Jag är så stolt över mig själv! Så glad! :D 10 km på under 60 min! För mig är det stort!
/anja

Kommentarer
Hillevi säger:

Galet bra Anja!!!! Shit vilken form du är i alltså!! Sjukt bra tid! En annan får ju skämmas, haha... Men det är bara att imponeras och dra på sig löparskorna för att själv ta ett steg i rätt riktning :-)

2011-06-19 | 11:22:48
Rosanna säger:

Grattis Anja! De gjorde du riktigt bra, är riktigt imponerad av dig!

2011-06-19 | 17:35:37
Bloggadress: http://rosannaskoog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback