resultatrapport!

Jag sa ju att jag skulle rapportera med resultat, och här kommer de!
Tyvärr var dagens joggingtur på 5 km inte vad jag hade velat... De första 2,5 km gick finfint. Med en totaltid på ca 14 min kan jag klocka in 5,6 min/km. Helt OK tempo med tanke på att jag kände av både höger benhinna och vänster baksida av låret (har självdiagnostiserat/hypokondriserat) en falsk ischias som beror på ihopdragna muskler. MÅSTE börja strecha efter mina cyketurer!!

efter en snabb vätskepaus med några tillhörande blåbär tog jag mig an andra varvet, första halvan gick fint, efter ett tag kännde jag hur magen började vända sig lite lätt ut och in och saktade av, först till powerwalk tempo - men det gick inte heller, jag fick anta ett tempo som mest kan beskrivas som pensionärsgång... Efter ett tag började det yrsla för öronen och svartna lite för ögonen.. Då satte jag mig med huvudet mellan benen illa kvickt, dessa tecken känner jag igen och de betyder att jag snart svimmar. Satt där ett tag och sedan fortsatte jag med min pensionärsgång tills jag kom till parkeringen intill spåret. Där vilade jag på en sten och satt ett bra tag och kollade på en skalbagge. när kroppen började komma tillbaka fortsatte jag att gå, jag kännde mig mer och mer som vanligt men vågade inte springa igen. Gick hela vägen hem och nu har kroppen belönats med strech och en dusch. nu känner jag fortfarande av det lite i synen med att jag har svarta fläckar i synfältet.. Vila idag med andra ord!

Alla träningspass går inte som man vill.. Jag vet att min kropp iblans svarar såhär.. Jag får helt enkelt ta nya tag imorrn! glömma detta pass och satsa frammåt! Imorrn nöjer jag mig dock bara med de 20 km cykling till och från jobbet, det får räcka!
//anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback