Den bästa motionen är den som blir av

Veckans "träningspass" är avklarat. Joggade min lilla 3,5 km långa runda idag. Jag har inte tagit någon exakt tid, men det tar nog ca 20 min om magkänslan får säga sitt. Det är ju inget man direkt kan kalla ett träningspass. Men som rubriken lyder - den bästa motionen är den som blir av. Jag vet med mig att jag är en person som har svårt att få tummen ur, så det känns viktigt att sätta upp mål som gör träningen rolig och inte något tungt och tråkigt. Nästa gång blir det nog dock att utöka rundan en aning så att det kanske kan ta något på kroppen också. Än så länge kör jag på med bara ett träningspass i veckan. Vill jag träna mer är det ju fritt fram, men jag måste ju klara av målet även de veckor som det är mycket jobb också, så jag kör på med det ett tag till. Har haft en del problem med ena knät sen i vintras, men nu kör jag voltaren gelen och den funkar fint. Tror dock inte att löpning är något man ska ägna alla sina träningspass åt om man ska träna oftare, så jag får fundera på vad jag ska hitta på mer. Jobbet sa nej till att betala min start till tjejvasan, så jag ska nog satsa på gymkort eller simkort för friskvårdsbidraget kanske. Tycker ju dock att det är bättre när hunden kan vara med och träna. Då slår man liksom två flugor i en smäll och sparar en del tid på det. Annars blir det först min motion som ska klaras av och sen hundens.

På fredag drar vi till fjällen. Jag, Gustav, Daniel och hunden. Första stoppet blir i Lövånger där vi ska sova. Tar ju lite tid att åka med hunden eftersom han måste rastas emellanåt, så jag tror det blir lagom. Ska bli väldigt trevligt att komma ut i naturen och se något nytt. Jag har köpt 2 olika myggmedel för att gardera mig, så jag hoppas på en trevlig lite tripp :-)

/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback