6 km jogging!

Min mest peppande låt just nu är helt klart Lady Gagas Bad Romance. Så fort jag sätter på den så spritter det i benen och jag vill bara ut och springa!! Igår var en sån dag, jag drog på mig träningsbrallorna, stoppade VISAkortet i byxfickan tillsammans med ipoden, trotsade magkatarren och så blev det en tur i värmen ner till ICA. Fram och tillabaka är de ca 5,5-6km. På det unnade jag mig lite lördagsgodis och en ramlösa.

VARMT kan sammanfatta den springturen! Men gött var det! Idag blev det ingen sovmorgon för mig, tvätttiderna 6-10 brukar ALDRIG vara bokade, men idag.. Var BÅDA tvättstugorna bokade! Bara för att jag ville tvätta det sista inför resan.. Paniken kom spridandes... Ska jag ta med mig smutskläder och tvätta hos mamma? Jag tänkte om, satte klockan på 05 i hopp om att jag skulle kunna tvinga mig upp ur sängen och tjuvtvätta innan man egentligen får. Klockan ringde 05 och jag tog mig upp! Gick i en dimma ut till tvättstugan och döm av min förvåning - jag var inte ensam!! Någon annan tvättade i andra tvättstugan så jag slängde in en tvätt i en maskin och gick in igen. Ställde om klockan på 5,50 och sen la jag mig igen. När den ringde var det bara att kravla sig ur sängen och plocka in tvätten, hänga den på stället här hemma och sen lägga sig igen. Ställde om klockan ihopp om att jag skulle komma upp 7,30.. 09,10 var jag så pass pigg att jag kunde dra mig ut sängen..

Nu är allt dock fixat inför resan, jag har nog trippelkollat så jag har passet med mig, och det ligger fortfarande kvar i väskan! ;)


Bjuder på en liten söt bild på Maldi (min kanin som Matilda fött upp!) Hon gör lufthopp i hagen! ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback