Minskad träningsdos

Hur sjutton kan man få ont i svanskotan av att träna? Jag har fått det ett par gånger tidigare, men nu är det verkligen värst. Tränade i tisdags, skivstång-intervall. Kände ingenting när jag tränade, men direkt på kvällen sen. Öm som bara den i svanskotan så kan ju knappt sätta mig ner. Värst är att sätta sig i bilen, för där är det svårt att sätta sig riktigt sakta eller att sätta sig med ena sidan först. Jag vet, det låter helt sjukt, men det är ömt som satan, fortfarande. Så fort jag stöter emot gör det ont, men ondast gör nästan att sätta sig på huk, fastän jag inte nuddar något då alltså. Det måstre vara någon övning eller nåt, jag vet inte. Någon som hört talas om detta eller kännt detsamma?

Hur som helst hade jag tänkt springa på löpbandet idag, men det blev det inget med. För det första hade jag så ont i svanskotan, för det andra har jag träningsvärk sen i tisdags (lassade på lite mer vikt än vanligt) och för det tredje så var jag i skolan hela dagen och orkar inte åka till gymmet på kvällen och trängas med alla dagjobbare. Tänk vad många bra bortförklaringar man kommer på ibland :-) Nämen jag har haft en del känningar i ena knät, plus nu svanskotan så jag bestämde mig för att lyssna på kroppen helt enkelt. Har i alla fall anmält mig till spinning på söndag kväll efter jobbet, så jag gör så att jag nöjer mig med två träningspass den här veckan också. Lite minskad dos träning för mig nu med andra ord. Imorgon blir det skolan och sen jobbet, lördag jobb och söndag jobb. Nästa vecka blir det tenta. Ligger så galet mycket efter, det här med att plugga och jobba samtidigt går väl inte som en dans på rosor precis, men jag försöker att hålla mig över ytan så gott det går.

Förresten har snön kommit här nu. Visserligen bara ett par centimeter, men ändå. Och inatt blir det typdligen en dm till (klass 1 varning t.o.m.). Det skulle dock vara blötsnö som ska komma, så jag hoppas det inte blir slask av alltihop. Snaaaart får nog längdskidorna komma ut och röra på sig.

Eftersom det har varit dåligt med bilder på sistone lägger jag med en bild över min träning i november. Det blir inte så många pass på en månad, men kollar man ungefär hur många dagar det går mellan varje träning så känner jag mig nöjd ändå. Jag tränade ju typ ingenting förut, så det är en klar förbättring :-)

/Hillevi

Träning november 2011.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback