Borde kanske inte blogga just nu...

Dags för en liten lägesrapport här på bloggen känner jag. Är dock inte alls på humör så jag ska göra mitt bästa för att inte smitta ner er läsare med mitt dåliga humör :-)

Jag hade avsatt hela måndagen för tentaplugg, eftersom tentan var i tisdags. Kände dock att jag kunde få unna mig ett träningspass mitt i allt pluggande. Man orkar ju inte vara koncentrerad en hel dag i alla fall. Så jag var på skivstång i måndags. Körde samma vikter som sist och det kändes riktigt lätt faktiskt. Förutom benen, där jag inte ökat något på hela hösten, men ändå alltid får träningsvärk eller någon annan konstig värk. Jag var knappt svettig efteråt och var riktigt sugen på att ställa mig på löpbandet, men det blev raka vägen hem till tentaplugget igen. Tänkte kanske hinna en sväng på löpbandet på fredag. Då är jag ledig från jobbet, så har bara skolan att anpassa mig till. Funderade på spinning, men jag får se, det lutar åt löpbandet... Söndagar brukar jag alltid träna, så förhoppningsvis får jag in 3 träningspass den här veckan, var ett tag sen.

Det har verkligen varit fullt upp sista veckorna. Jag skrev tenta igår kl 8-12 och sen hann jag lagom äta lite lunch innan det blev jobb till kl 20. Sen var jag tvungen att förbereda dagens föredrag igår kväll. Läsa litteraturen som vi skulle utgå ifrån och planera vad jag skulle säga. Hade sedan föredraget imorse kl 8 (definitivt en av mina sämsta prestationer på universitetet). Nu ska jag käka lunch och sen blir det jobb till kl 20 ikväll också. Imorgon har jag egentligen seminarie i skolan, men jag jobba 9-20, så jag missar det. Måste därför göra en kompletteringsuppgift, men först och främst måste jag ju läsa in litteraturen som är till det seminariet, var 2,5 bok. Jag hinner inte med för fem öre, men men. Nästa vecka är det ett par seminarier i skolan, sen blir det mer egenstudier över jul och nyår, så då har jag nog chans att jobba mig ikapp lite.

Just nu är det nog mest jobbet som får mig på dåligt humör. Man orkar inte engagera sig för att förbättra saker som man inte tycker funkar, eftersom det känns helt hopplöst. Dessutom blir jag ju förhoppningsvis tjänstledig till våren, så det känns enklare att räkna ner dagarna istället. Jag brukar vara en sån som engagerar mig och tar tag i saker, men just nu är det bara så mycket som inte funkar och det känns som att man redan gjort ett försök, så jag är mest likgiltig till det mesta. Den där känslan finns där när man vet att man ska gå till jobbet, när man kommer hem från jobbet osv. Verkligen inte bra. Förut kunde man i alla fall komma hem till en glad hund som fick en på bättre humör. Så tog man en promenad och sen när man kom in var man en ny människa igen. Så är det inte nu, men skolan får fungera som andrum så länge. Den får en att tänka på annat och känna att man gör något bra (bortsett från den här morgonens föredrag då).

Har sökt semester över trettonhelgen eftersom jag vill till fjällen då, men det vill inte min chef bevilja. Jag försöker att hitta saker att se fram emot, eftersom vardagen inte känns helt kul just nu. Tjejklassikern är ju en sak att se fram emot. Nu kläckte jag även den nya idén om Fjällräven Classic 2013. Jag vet, planera 1,5 år i förväg känns ju sådär, men samtidigt är det kul att planera och längta lite. Det får en på bättre humör. Om någon är sugen på att hänga med så säg till! Det gäller att hänga med i svängarna nästa höst när biljetterna släpps, annars blir det ingen kvar. Men som sagt, det är ju ett tag kvar tills dess :-)

Hoppas ni alla hade en fin Lucia igår!

/Hillevi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback