6 km kvällsjogg i regnet

dagen spenderades för min del med aldeles för många lussebullar, peppakrakor och kemilärarnas hemagjorda glögg. Vi stängde ner våra labb för dagen och ägnade oss att sitta och prata och spela kort. Vid 14,30 tiden hade vi sådeles en rejäl sockerkoma och x antal partier sjuan bakom oss. Och vi gick hem så jag var hemma vid 15 tiden. det var så grymt skönt att faktiskt komma hem när det är lite ljust ute!

Dock mådde jag inte så bra efter att socker, det var verkligen socker socker socker hela tiden. Jag trodde inte det skulle vara fysiskt möjligt att jag skulle säga att jag inte var sockersugen... Men även jag har alltså en gräns!

Väl hemma tog jag mig ut i regnet på en joggingtur. Jag bestämde mig för mer åt fart-hållet än distanshållet och avverkade 6 km på ca 35 min. fart är väl inte att ta i.... Men men.. Det var en tur i rejält regn och blåst... Så jag är nöjd. Efter det hets drack jag vatten och åt glatt upp min matlåda vilket resulterade i rejält magont. Det har tack och lov lagt sig nu...

Hillevi har även hittat utmaningen för 2013. Vad konstigt det känns att hoppa på ett tåg för näst-nästa år... Haha, men när hon presenterade fjällräven classic kunde jag inte säga nej... Åter till Norrland liksom!! :D

annars är det inte så mycket att rapportera... Livet tickar på som vanligt...

/// Anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback