Nu börjar uppförsbacken

Mycket har hänt sedan någon av oss skrev här. Lidingöloppet har gått av stapeln. Jag hade en envis virusinfektion i lungorna och luftvägarna och trots ett par läkarbesök och flertalet receptbelagda mediciner så gick det inte att lappa ihop mig till Lidingöloppet. Så surt!! Så nu är det bara att göra om Vansbrosimmet och anmäla sig till nästa års Lidingölopp, så kan det gå. Jag hade såå gärna velat vara med :-(

Det var som sagt en envis infektion och det är först för någon vecka sedan som jag kände att jag var redo för träning igen. Jag är inte hundra procent återställd, men tillräckligt nu. Jag ville börja lugnt och idag hittade jag tiden för ett simpass. Det blev 1200 meter. Det gick fort, men var riktigt jobbigt. Jag kände att jag verkligen tappat det jag hade innan jag blev sjuk. Det är ju inte alls lika kul att träna när man är så otränad. Löpträning blir det nog inte på ett tag, det är ju såå tråkigt om man inte är i form. Ska försöka köra lite simning och sen få in lite styrka eller spinning eller nåt på Friskis istället. Gruppträning kan bli en bra motivationshöjare i den här uppförsbacken.Vasaloppet närmar sig ju med stormsteg och kommer att bli mitt jobbigaste lopp dittills. Det som är bra är att vi nog ska Till Säfsen tors-sönd vecka 2 om jag får ledigt. Kan bli lite bra skidträning där om snön kommer som den ska :-) Det blir även några dagar i Tänndalen över jul. Förresten!! Jag har köpt nya skidor, på Vasalopskvällen i Skinnskatteberg, längtar tills jag får testa dem!!

/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback