Sammanfattar 2 veckor

Tänkte sammanfatta de två senaste veckorna...

Förra veckan går ganska snabbt :-)
Ett pass löpning på måndagen var allt (det passet som jag senast la upp här i bloggen, 6,8 km). Lämnade blod på tisdagen och blev matt ett par dagar (ovanligt länge) och sen blev det massa trädgårdsarbete under helgen som tog på kroppen och jag hade ingen lust att träna helt enkelt. Så var det med den självdisciplinen :-)

Den här veckan har varit bättre, 4 pass.
Måndag 1300 m simning.
Tisdag 6,0 km löpning, mestadels skog, bitvis utan stigar, så med andra ord mycket jobbigare än mina vanliga löppass, varför jag gav mig ok att inte springa lika långt eller längre jämfört med mitt senaste pass :-)
Onsdag cykling till och från jobbet. Trampade på riktigt bra denna gång eftersom jag hade med ombyte. 16 km dit och 16 hem ger 32 fina kilometrar, medelhastighet på 20,8 km/h på MTB, till största del asfalt.
Söndag 55 km cykling på racercykeln. Har nog aldrig kört så länge på träning tror jag och det kändes, trots ett inte allt för högt tempo. Blev en glass på Statoil i Kävesta efter 3,5 mil :-) Ett riktigt trevligt pass i underbart väder!

Imorgon har jag bokat gyminstruktör på gymmet (det ingår i kortet), ska få hjälp att lägga upp ett program. Ska se om det kan hjälpa mig att ge lite nytändning till styrketräningen. I fredags hade jag egentligen bokat skvistångspass, men jag hade ingen lust att stänga in mig på Friskis då, så det blev grillning istället. Tänker att jag med ett eget program att köra efter på gymmet kanske kan ta det på tider och dagar som passar mig. Inte planera och boka på gruppträning, utan ta det när det är dåligt väder, en lördagmorgon eller vad som nu kan passa. Sommaren och gymmet rimmar ju ganska illa, men ändå kan jag tycka att det är både skönt och bra att köra lite styrka ibland, så jag ska ge det en ärlig chans! :)

 
/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback