Bokad resa!

 
Här står förhoppningsvis jag, Hille (och Matilda) om ca 3 månader! För i förrgår bokade jag och Hille vår vistelse uppe i Kebnekaise. Flyg upp till Kiruna, sen en dag i Kiruna, buss till Nikkaloukta och vandring till Kebnekaise, tvp dagar i Kebne (förhoppningsvis minst 1 på toppen!) och sen samma resa hem igen. 
 
Det känns så roligt att ha bokat, nu ska jag bara inhandla det sista (dvs vandringsryggsäck m.m.) Jag har kollat ut en som förhoppningsvis ska bli min. En snygg Osprey Kyte 66 (http://addnature.com/product.aspx?pf_id=OSPREY_KYTE66) nu funderar jag bara på om jag ska ha en turkosgrön eller rosa/lila. 
 
I förrgår var det första maj och ledigt. Jag firade det med en tur på en ny 15km bana i Danderyd, 
Någonstans på mitten sprang vi fel konstaterades det efter ett tag, men 12 fina km. Jag försökte hålla pulsen i schak - dvs på en nivå där jag vet att jag kan ligga och mala på ett bra tag (dvs mellan 140-160 slag/minut). Jag vet att kommer jag upp för länge på 170 slag/minut så orkar jag inte länge alls. Så snittpulsen låg på 153 slag/minut och maxpulsen var 174. 
 
Idag har jag börjat dagen med att skriva på min examinationsuppgift på universitetskursen jag läser, inlämning är nästa fredag så jag vill få färdigt den nu i helgen eftersom jag inte orkar skriva efter jobbet (och dessutom är nästa vecka en full arbetsvecka, nu har man blivit lite bortskämd med påsklov, 4 arbetsdagar, 4 arbetsdagar i 3 veckor i följd..) Den börjar bli färdig - alltid massa småpillande i slutet men någonstans får man också konstatera för sig själv att nu känner jag mig färdig. Dessutom bjuder Stockholm på fint väder idag så jag tänkte mig en tur i Hammarbyskogen och lite längre bort förhoppningsvis - utforska lite nya marker. 
 
Så, nu är det vanliga lördagssyslor som står på schemat härnäst, dvs disk av frukostporslinet och sen en tur ute tror jag allt!
/Anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback