aj aj aj.. träningsvärk.. aj aj..

Igår (sön) var jag på ett boxpass, jag fick boxas mot en kille som var typ 195cm och x antal kg tyngre än mig. Detta kändes när han skulle boxas och jag skulle stå och ta emot slagen med mizar... Aj, min träningsvärk i magen/bålen är något jag inte upplevt på extremt länge! armar och axlar är också trötta och slitna. 
 
men - passet var något sjukt jobbigt! Och effektivt, på sista styrkedelen kunde jag inte lyfta magen speciellt högt.. Men - för att jag ska bli starkare och snabbare behöver man ta sig ur komfortzonen och utmana! 
 
Morgonen spenderades i spinningsalen med ett 45 min spinningpass! Så bra start på veckan, imorrn är det löpgruppen som vanligt (jag våndas lite - långa intervaller #sjuktjobbigt). sen blir det antingen vilodag eller träning på onsdag, beror nog lite på hur kroppen känns. På torsdag blir det nog morgonspinning (dessa, jämna veckor börjar jag aldriglektion kl 08.00 vilket innebär att jag kan träna på mornarna), på fre funderar jag på ett styrkepass på morgonen för att få in lite mer styrka!
 
i helgen kollade/följde jag ett lopp som gick på Kanarieöarna (ett bergs ultramaratonlopp) där svensken Emelie Forsberg var med (hon och Lisa Norden är nog mina favorit idrottare). Fantastiskt att se och filmen som de klippt ihop efter loppet gör mig väldigt peppad på mitt eget lopp om 2 veckor ("bara" 21km dock). 
Snart ska jag avrunda för dagen, imorrn är det chokladbollens dag så jag har rullat ett gäng att ha med till jobbet, Kockos står dock en kollega för så vi får färdigställa dem imorrn :)
 
/ Anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback