Saker jag inte kan vara utan..

 Bara de tre senaste månaderna har jag fått någon form av urtustningsuppenbarelser.. Saker som jag totalt förälskat mig i och verkligen kommer fortsätta med!
 
1. Löparrygga:
Jag har en från Salomon, inte denna men jag hittade inte den jag har på bild på nätet. Salomons prylar är riktigt rikrigt bra - men kostar också en slant. Jag hade tur och hade 30% rabatt på Salomon när jag köpte den - så dryga 1000lappen gick min på. Den är på 7 liter med vätskeblåsa. Det jag packar i den på långpass är extra tröja (för att byta om när man sprungit färdigt), energi, nycklar, mobil, ev extra vantar och strumpor och det får plats utan större problem. Vatten är även något jag har med mig på kortare intervallpass - jag tycker det är gött att ta en sip när man är jättetrött efter en intervall. 
 
2. Merinoullstrumpor:
För några veckor sedan köpte jag också ett par merinoullstrumpor - och kärade ner mig i dem! Jättesköna och dessutom luktar de inte skunk efter ett träningspass! Blir att inhandla lite fler sådana par, mina gick på 180kr tror jag - dyrt för ett par strumpor - men de är riktigt bra!!
 
3. Stödstrumpor
Stödstrumpor är väl typ det mormor-igaste man kan ha. Men och det skönaste att ha efter ett träningspass! efter förra tisdagen- och onsdagens pass var jag inte bara trött i benen - utan hade ONT! Så jag gick till ett apotek och köpte ett par, vilket har underlättat återhämtningen enormt! I söndags direkt efter långpasset satte jag på mig dem, visst jag hade lite ont i benen dagen efter - men inte på långa vägar så ont som utan dem!
 
Jag vill kunna utöka min "garderob" av stödstumpor och merinoullstrumpor och även allmänt med träningskläder - fasa ut gamla kläder som sitter dåligt och är slitna. Satsa på kläder av bra kvalité som kostar lite mer - men håller längre! Dessutom har jag väl blivit mer och mer inne på "friluftskläder" till vardags med, det är kul hur ens intresse kan spegla hela klädstilen! I alla fall när det handlar om att köpa grejer av bra kvalité så blir det ju fylla på långsamt, inte direkt handla 5 par nya tights på en månad precis. 
 
/ Anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback