Nytt destansrekord - igen!

 
Igår hade några i min löpargrupp ordnat ett event till förmån för barncancerfonden - deras plan var att springa 45 km, vilket är lite väl mycket för min del, så jag och en kompis modifierade eventet lite och bestämde oss för att springa en sträcka mellan 25-30 km. 
Gårdagen började med ett ordentligt snö oväder och jag kände "åh nej, vad har jag gett mig in på - varför är jag inte om vanliga människor"... Men - det var bara att ge sig iväg till tunnelbanan, vidare till pendeltåget och mötte upp min kompis. Vi tog oss ut till Huddinge och hittade ganska snabbt markeringar för Sörmlandsleden och startade, planen var ett lågt tempo, gå i alla backar för att hålla - för förhoppningsvis skulle det bli distansrekord för oss båda. Vi hann inte vara ute i många minuter innan det slutade snöa och sen var det fantastiskt väder, solen tittade till och med fram! 
Vi höll vårat planerade tempo, lite snabbare till och med, energi varje 30 min för att hålla. Det var jättefin skog och det häftigaste var när vi sprang förbi någon bäverkoloni som hade gnagt av massa träd!
 
Efter 20 km mötte vi upp den andra gruppen (som få hade sprungit 30 km) och det blev lite energi och prat innan vi ganska snabbt drog oss iväg igen så vi inte skulle bli kalla/stela. Vi delade snabbt upp oss i två fartgrupper där vi fick sällskap av ytterligare en tjej i långsamma gruppen. Vi sprang, gick, åt energi, pratade och njöt av löpningen. min kropp kändes fin, det fanns energi kvar i benen och vips var vi uppe i 25 km och jag fick utropa distansrekord! Så fortsatte vi och tillslut var vi i Handen och hade avverkat 32 km!! :D Nytt DISTANSREKORD! Det allra bästa är att kroppen faktiskt kändes rätt OK på slutet - jag var inte helt slut. Det stramade lite i rumpmuskeln men annars var kroppen fin. 
 
Nu vet jag ju att jag klarar av Lidingö - men jag vet också att det kommer bli jobbigare eftersom det kommer gå betydligt fortare! Planen är nu att försöka hålla uppe distanserna för att vänja kroppen och kanske komma upp mot maratondistansen.
 
Nu ska jag avrunda här och anmäla mig och Hillevi till Öppet spår nästa år.. :) Spännande!
/ Anja
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback