Helgen!

WOW!
Stockholm har bjudit på helt fantastiskt väder i helgen! Äntligen sol och vårtemperaturer! Helgen har gått i utomhus-tecken. 
 
I fredags började vi med en fredagsreflex på 10km, jag fick mig en ordentlig pannbensträning i och med att killarna drog ifrån mig redan efter några hundra meter, jag tappade kontakten och insåg att jag inte kan hålla deras tempo, så pannbenet fick komma fram och jag segade mig igenom mina 10km på en rätt lugn tid 80 min. 
Efter det blev det burgare på Olearey's, vid 22 tiden var jag hemma och stupade nästan i säng! Igår var jag nog ute i totalt 6h, mycket promenader, fika i solen och bara återhämtning. 
 
Idag gav jag mig ut på en joggingtur i Hammarbyskogen igen, med radion som sällskap tog jag mig upp för Hammarbybacken och vidare in i skogen. Enbart stigar/trail (förutom de små elljusspåren jag var tvugen att korsa). Uppe på en höjd fick jag en uppenbarelse då jag helt plötsligt inser att jag är inne i andra andningen, radion spelade Avicii och jag fick känslan av att jag kunde springa för evigt! Så otroligt skönt! Jag hade inte klockan på mig men vet att jag var ute i ca 1h50 min. Hur långt jag tog mig på dem? Ingen aning! Huvudsaken var den fantastiska känslan jag hade i kroppen!
 
Vekan som kommer är planen rätt lik denna som varit, tis+ons blir det intervallpass med löpgruppen, mån+tors vila (pga att mina lektioner börjar 08.00), fre kanske något lugnt pass/promenad för att på lördag explodera i ett nytt försök till distansrekord. Planen är att springa på Sörmlandsleden i drygt 25-27 km. 
 
Nu ska jag kolla när Charlotte Kalla går i mål på 30km i Holmenkollen och sen kila iväg till affären. 
/ Anja
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback