Återuppståndelsen!!

Ja, vad ska man säga? Inte så mycket bloggmotivation kan man väl sammanfatta det hela som? 
 
Det har hänt rätt mycket sedan sist, men det största för mig är nog att jag ÄNTLIGEN slog mitt personbästa i distanslöpning - 22,5 km är det nu jag ska slå för att ta nytt pers!
 
Det kanske inte är något tidsrekord - men det känns bra att kroppen höll för över 3,5h träning! Detta rekord tog jag för ganska precis 1 månad sedan! Drygt två veckor efter et var kroppen tröttare än vanligt och benen kändes segare - men sedan var de tillbaka! 
 
Träningen har flutit på som vanligt för mig vilket har varit skönt, jag har fått vara frisk och fått in en bra rytm, igår var jag på ett styrkepass vilket känns i kroppen idag! Veckans träninsgdos sammanfattas till 5 pass, 2 spinning, 2 löpning (intervallpass) och ett styrkepass! 
 
Försöker även sitta och planera lite "hållpunkter" och lopp för att ladda upp inför Lidingö på bästa sätt. Jag vet ju att jag måste upp i distans för att vänja kroppen inför de 30km...
Så (ungefärliga) planen ligger just nu som:
15 mars (spring för livet-event): Ska försöka se ut en etapp som ligger på drygt 25km, 
3 maj: Lidingö ultra (???) en annan bansträckning än Lidingöloppet, men det finns en distans på 26km. Stort frågetecken på detta lopp men.. Eventuellt!
24 maj: Kolmården trail: 21 km traillopp i Norrköpning
6-8 juni: Löpningsläger i Åre med min löpklubb (TNT). 
 
Sedan är det sommar och vi kör igång på riktigt med STORA KLASIKERN! Vilket känns både jätteläskigt och jättespännande. När man sitter och kollar på Vasaloppet blir jag i alla fall supersugen på att köra hela klassikern! 
 
Nu ska jag fortsätta kolla Vasaloppet och plugga lite, läser en kurs på Stockholms universitet på distans som behöver lite arbete. :)
 
Jag hoppas det ska bli lite bättre rapportering här från oss alla!!'
/anja
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback