Upp och ner

Efter två veckor som inte blev så bra träningsveckor (typ 2 pass/vecka och inte med särskilt bra kvalitet på dem passen) så tycker jag att denna vecka blev lite bättre.

Måndag: Cross 75 min
Onsdag: Cykling 32 km
Lördag: Löpning 7,2 km

Testade ett nytt (för mig) pass på Friskis i måndags. Cross utomhus i Karlslund och det var riktigt kul. Beskrivningen som Friskis har på hemsidan stämmer bra "I Crosspasset kombineras jogging och styrketräning i olika stationer. Först kommer ett avsnitt där vi växlar mellan jogging och styrketräning i stationer. Därefter löpning med fokus på kondition och lite utmaningar med intervallträning, fartlek eller backe. Självklart ramar vi in hela träningen med uppvärmning och nedjoggning, stretch."
Det var skönt att få träna lite i grupp igen, men utan att behöva gå in i någon svettig sal. Nu har vi aktiviteter med jobbet 2 måndagskvällar i rad, så det blir tyvärr inget mer av det passet på några veckor, men sen ska jag försöka haka på igen.

I onsdags blev det cykeln till och från jobbet. Tog det lite lugnare på vägen dit, 16 km med 19km/h. Hem trampade jag på bättre och fick en snitthastighet på 23 km/h på de 16 kilometrarna, på MTB-cykeln alltså. Jag var riktigt trött i benen efter det, så det känns ändå som att det ger en del, även om det "bara" är pendling till och från jobbet.

Och på gårdagens löppass la jag på några hundra meter till jämfört med mitt senaste pass. Knäet protesterade rejält när jag hade typ 1 km kvar, så jag fortsätter att öka distansen väääldigt lite i taget. Även om jag nog skulle behöva springa mycket, mycket längre och i betydligt mer kuperad terräng för att förbereda mig ordentligt inför Lidingö. Men positivt är i alla fall att gårdagens pass ändå gick ganska lätt. Fräscha muskler och inga problem med flåset, skönt!!

Nu är det mindre än en månad kvar till Vansbrosimmet. Och jag har inte simmat på.... Hmm, över en månad sen är det i alla fall. Och det längsta jag simmat är 1300 m. Men men, jag känner mig konstigt nog inte nervös ändå. Men jag ska försöka komma iväg några ggr till innan det är dags. Vore ju bra att åtminstone ha simmat halva distansen tänker jag. Vi får se hur det blir med den saken.

Lördagsn löpning...
 
/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback