Simningssjälvförtroende!

Igår och i förrgår har jag tagit mig ner till 50m poolen på gymmet och simmar. Midsommarafton blev det 1500m och igår 1000m. Enbart frisim! Snacka om självförtroendeökning! Allt har kännts bra och i poolen går det jättebra med frisim. Man hinner pusta någon sekund vid kanten även om jag har försökt att inte vila för mycket, men jag är fortfarande nervös inför öppet vatten. Det är en helt annan sak. 
 
Kroppen och framförallt benen känns lite slitna fortfarande - jag försöker vila dem och hoppas att de ska hålla och leverera nästa helg. Min plan för nästa helg är att gå ut lugnt och försöka hålla hela 21km - inte gå in i väggen. Vädret för helgen spås bli 18 grader och molnigt - perfekt med andra ord!
 
Jag hoppas att jag ska kunna få in några öppna vatten träningar inför Vansbro också. Så ska vi nog kunna ta oss i mål. Löpningen känns inte speciellt skrämande för min del - jag har sprungit över 30 km förut, jag är rätt van att springa långt (har just nu 4 pass över 20 km i år) och kommer få ett till nästa helg, sedan blir det nog längre pass på semestern, men det känns ändå överkomlig. 
 
Nu ska jag fortsätta med min lunch.. 
/Anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback