Testlopp inför Lidingö!

Nu sitter jag med fötterna i ett varmt fotbad och har Körslaget på framför mig på TVn, Faboulus life of Anja - 26 år gammal... ;)
 
Men kroppen är trött efter dagen. Den började redan vid 7,30 imorse då jag klev upp, Strax innan 9 packade jag ihop mig och hoppade på hojjen och trampade iväg... det tog mig 45 min att ta mig med kroppskraften ut till Lidingö och jag var inte ensam! Massa löpare var ute på ön för att testspringa!
 
Vid 10 startade vi, jag placerade mig i gruppen som skulle hålla 6,30 min/km tempo. Mitt mål var att springa 12 eller 16 km (de erbjöd 12,16,22km). Kroppen svarade bra, matade på och kändes jättefin. En väldigt fin dag, dock lite för varmt för att det skulle vara perfekt för min del, säkert 22-24 grader så det var svettigt. Fram till vätskekontrollen vid ca 8 km svarade kroppen jättebra och jag började seriöst drömma lite om 22 km.. Men sen - mellan 8-12 km kommer de där backarna upp-ner-upp-ner-upp-ner.. Och de sliter. Jag fick börja slita och var rejält mycket mer trött vid 12 km.. Där bestämde jag mig för att det fick bli 16km.. Så efter 12an fortsatte jag rätt direkt, men fick sakta ner och gå en bit.. Kroppen var riktigt trött!! Jag gick i uppförsbackarna och peppade mig själv med att det bara var 4 km kvar... Efter 2 km gick det bättre och jag kunde mata på lite, och sen ut på gärdet och få springa imål.. Jag tror att de där 16 km tog någonstans 1h 40 min.. 
 
Efter löpningen tog jag mig med cykeln via stan, en av mina favoritförfattare Fredrik Backman skulle signera sin nya bok på Akademibokhandeln Odenplan så jag cyklade förbi där. Mot att jag köpte en bok, fick den signerad med en autograf och en bild på ett marsvin fick jag också en bulle av Akademibokhandeln och den var nog min räddning idag! För jag var inte hemma fören strax efter 15 och käkade lunch vid 15,30 (frukost åt jag vid 8 tiden)... 
 
Totalt kunde jag casha in 48,48 km cykling & löpning (32+16) och 1834 förbrukade kcal! :) 
 
Planen för morgondagen är en lättare cykeltur ut till Bromma Blocks för att gå på XXL sport och köpa lie energibars/geler. Det är lite lopp och löpningar de kommande helgerna och jag vill försöka minimera det här med att äta lunch toksent. 
 
Dagens garmin-sammanfattning ser ni här:
 
/Anja
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback