Halvklassikern klar!

Halvklassikern är avklarad, det gick verkligen fort. Så fort att det känns tråkigt att inte köra något lopp nästa år (som jag tänkt). Lidingö som vi avslutade med trodde jag skulle bli tuffast för mig, men med facit i hand kan jag säga att så inte var fallet. Det gick snarare alldeles för lätt. Efter 11 km fick jag en dipp och även om benen rörde sig så kändes det som att jag stod stilla. Men efter ett par km rätades det till och motivationen av att vara nära målet gav en kick. Knäna kände jag av redan efter ett par km och det blev bara värre. Jag trodde jag skulle ha ont i dem i veckor efteråt. Men ett dygn efter målgång var de bra igen och endast en gnutta träningsvärk återstod som spår av loppet i kroppen. Jag är jättenöjd med min tid (1.40) som blev på Lidingö. Jag höll samma tempo som jag gjort på träning, men nu var det betydligt mer kuperat och så har jag ju som längst sprungit 6 km på träning. Hur som helst, redan efter någon dag började jag tänka att det inte borde vara omöjligt att klara hela Lidingö nästa år. Tankarna gick och Matilda visade sig ha samma tankar :-) Det blir nog alltså inte ett 2014 utan klassikerlopp, men det blir i alla fall ett längre uppehåll.

Jag har inte tränat sen Lidingö förrän den här veckan, som innehöll 2 pass. Ett rent styrkepass på gymmet (som ledsagare) och ett pass med skivstång-intervall. Dags att komma igång igen! Jag är i alla fall taggad på träning. Det blir nu några intensiva veckor med hundträning eftersom han ska göra sin första tävling snart, men den säsongen är snart över och sen kanske jag kan få loss lite mer tid igen. Veckan som kommer blir förmodligen helt tom på träning eftersom kalendern redan är totalt fullbokat dag som kväll med allt möjligt. Barnvaktande, kvällsjobb, ledsagaruppdrag m.m. Jag får helt enkelt ladda upp motivationen för träning istället :-)

/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback