Träning, träning, träning!

Veckan som gått har varit en bra träningsvecka, inte extrem men bra!
Började dock i måndags med att mitt larm på klockan inte ringde - vaknade 6,20 ist för 5,45. Alltså försvann min träning den dagen, men det gjorde inte så mycket - hade väldans träningsvärk ändå så. 
I tisdags var det löpargruppen som stod på schmeat, långa intervaller (3*6 min med vila emellan). jag fick ihop nästan 7 km löpning vilket känndes bra!
I onsdags provade jag på något nytt, Sicka Trail som går av stapeln en liten bit hemifrån, vid Hammarbybacken. En "tävling" där man springer en 2 varvs bana a 2,1 km. + ett uppvärmningsvarv, totalt med dit och hemjogg fick jag ihop 10 km! Banan var ca 1 km elljusspår och 1 km skogsstigar. Jag märker hur jag tappar på elljusspåret men kunde ta ifatt folk i skogen - det känns ju bra! 
I torsdags blev det vila och framförallt tvätt av kläder! Har varit svårt att få en tvättid i veckan. I fredags blev det den vanliga fredagslysen med några ur löpgruppen, 10 km reflexbana på ca 80 min. Kroppen kändes bra och vi sprang och pratade om allt möjligt! Superkul! Igår var jag på ett Bodycombat pass på gymmet, kanske inte riktigt min grej.. Eller så var det för att jag inte kunde rörelsena och fick försöka hänga med så gott jag kunde - och då inte kunde ta ut mig på riktigt.. Men men, det är alltid bra att prova nya pass! 
 
Idag hade jag tänkt gå upp vid 8 som vanligt, men på någotsätt måste jag stängt av larmet/eller det inte ringde. Jag vaknade 10.45!! (!!!!) så länge har jag inte sovit på evigheter! Det var nog kroppens sätt att säga att den inte kände sig nog utvilad. Sen har jag fixad och donat lite här hemma, jobbat lite eftersom jag var så fruktansvärt opepp i fredags på jobbet och inte fick något gjort. Känns bra! 
 
Dessutom hann jag i morse se Så mycket bättre och jag har hittat min favoritlåt denna säsong är jag övertygad om! Bo Kaspers Titiyo låt. Denna säsong tycker jag inte har varit likabra som förra, mestadels tror jag det är för att jag inte lyssnat likamycket på dessa artister som förra året, men denna låt fick hela kroppen att ingå i något lung. 
 
Nästa vecka hoppas jag kunna få in mycket träning med, har en reservplats på ett Bodypump pass som jag hoppas ska övergå till en ordinarie plats, sen blir det Löpgruppen på tis, Sicka Trail på ons, ett spinningpass på tors, kanske lite fredagslys på fre och så är det helg igen! 
 
Nu ska jag ta mig ut lite idag, ska hämta in Oakley som har fått vara ute nu - det är ändå 10 grader utomhus! 
/ Anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback