Tabatapasset och reflexlöpning!

I torsdags var jag alltså på ett Tabatapass (dvs 8 intervaller a 20 sek med 10 sek vila emellan) så kör man olika övningar så. OMFG - jag var helt slut efteråt - sista låten var buprees och jag kan inte ens kalla mina sista burpees för fejk-burpees, det var mer att jag ramlade ner på marken i en raklång position och sen kravlade mig upp och gjorde världens minsta hopp. Efteråt skakade hela min kropp. Jag var så slut i kropen. 
 
Igår var det inte så mycket träningsvärk i kroppen - men det kom med dagen! Stora sätesmuskeln började protestera och sen kom baksida av låren... Men jag tog mig ändå iväg till Östermalms IP för att köra lite reflexlöpning på kvällen. Vi tog det rätt lugnt och körde 10 km på 1h 23 min. Bra prattempo och promenad i backarna. Tyvärr hade jag inte riktigt koll på batteriet i lampan, tyvärr var det samma läge för 3 andra i gruppen också.. ;) Så de sista 500 m sprang vi 4 pers i skenet av typ ½ pannlampa.. Då var det bara att lita på fötterna och trippa fram. 
 
 
Vi hann skrapa ihop 155 höjdmeter i alla fall! Maxpulsen låg på 183 och medelpulsen på 165. Efteråt avslutade jag med 65 sekunder plankan. Är ju med i en plankanutmaning i november - ska gå från 20 sek plankan till 5 min. Vi får se hur länge jag hänger med (men igår skulle jag faktiskt bara köra 45 sek, så jag fick 20 bonussekunder!).
 
Statusen i stora sätesmuskeln och baksida lår idag är någon form av typ likstelhet eller så! De är strama och inte helt med på banan. Jag har i alla fall ett träningspass inbokat idag vi får se hur det går att komma iväg på det. I alla fall har det blivit bra träning denna vecka, 4 pass har jag fått in hittills och det är ju både lör och sön kvar! :)
/ anja
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback