Ingen fart på mig

Känner att det nog är dags för en liten uppdatering av läget.

Jag var sjuk 2 veckor i slutet av oktober/början av november. Veckan därpå tränade jag ett pass på gymmet och veckan därefter (förra veckan) simmade jag 1 km i väääldigt lugnt tempo då det var som ledsagare och jag simmar i hennes tempo. Igår var det riktigt fint väder, men när man inte tränat ordentligt på 4 veckor känns det såå tungt att ge sig ut. Så istället för löpning så blev det en långpromenad på 1,5 timme. Ingen direkt kondition- eller styrketräning, dock lite förbränning i alla fall. I lördags var jag och jagade och då gick jag i skogen flera timmar, det är nog bra förbränning det med. Jag gillar inte att sitta på pass, så jag går allt drev, så visst har jag rört på mig mycket på sistone, men inte tränat ordentligt alls. Det har varit mycket jakt på helgerna nu (både fågeljakt med hunden och annan jakt) och då har träningen stått åt sidan. Och nu känns det som sagt tungt att komma igång igen och motivationen är väl inte på topp om jag ska vara ärlig. Men!! Nästa vecka säljer de kort på Gustavsvik (badhuset) till kampanjpris och jag tänkte slå till på det. 450 kr för ett årskort tycker jag var riktigt bra, så kanske kan det ge lite motivation. Sen blir det fjällen över jul och säkert mycket skidor, som ju är riktigt bra träning. Så jag hoppas att jag ska komma igång igen snart. Kan inte ligga på latsidan allt för länge :-)

Nu är det slut på rast för min del på jobbet, så det är dags att jag gör någon nytta igen :-)

/HIllevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback