Träningsveckan!

Igår hade jag intervallpasset för veckan, så jag börjar med det. 
Körde 500 m uppvärmning. 
Sen 1000 m på nivå 10,5 (100m vila)
800 m på nivå 11 (100 m vila)
600 m på nivå 11,5 (100m vila)
400 m på nivå 12 (100m vila)
200 m på nivå 12,5 (100 m vila)
sen 2 100m på 13 och 14. 
 
I tisdags körde jag pass två med löp-gruppen. 
detta är statistiken över det passet, först uppvärmning ca 15 min, sen en skogsrunda som vi körde 3 varv, 2 min vila, 2 varv 90 sek vila och sen 1 varv. Pulsen var uppe i 190 och härjade! Medelpulsen var iaf på 159. 
 
I torsdags körde vi även sista passet på simkursen, vi tog ju tid på 50 m frisim första gången (då låg jag på 59), denna gång fick vi också simma "skarpt", min tid blev 55 sek, visst, inte jättemycket förbättring, men framförallt har jag fått teknik och ett helt annat flyt! Andningen har jag lärt mig hur jag ska göra. 
 
I tisdags tog jag en lång morgonpromenad istället för att träna, 60 min. Idag blir det vila/vardagsmotion. Har fixat massor här hemma på förmiddagen, tvättat, städat, diskat, luftat sängkläder, städat åt Oakley och käkat frukost. 
 
Imorrn blir det nog ett pass på crosstrainern, det var länge sedan sist! Så får vi se vad nästa vecka har att erbjuda. 
 
I övrigt är jag sjukt peppad på lite vår, att kunna gå ute i tunn jacka, springa i shorts och linne, CYKLA! Åh, jag längtar verkligen! Nu visar termometern 7,8 grader i solen, så tyvärr det är ett tag kvar... 
 
/ Anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback