Träningen sedan vasaloppet

Det har inte blivit mycket träning eller bloggande sedan vasaloppet. Det beror dels på att jag började ett nytt jobb 1/3 och att jag just nu har fullt upp med träning inför olika prov i jägarexamen. En liten snabbrapport tänkte jag iaf hinna ge nu.

Vasalopps-veckan blev det vila resten av veckan. Förra veckan fick jag bara in ett träningspass och det var skivstång-intervall på tisdagen - favoritpasset! Utöver det fick jag faktiskt träingsvärk av allt träningsskytte som jag ägnade helgen åt, det är ju tungt att hålla det där vapnet så länge och så spänner jag mig så mycket för att jag är så ovan. Ingen direkt träning, men lite träningsvärk iaf som sagt :-) Den här veckan startade jag med ett pass på måndagen, spin puls intervall. Det var ett nytt pass för mig och inget som jag direkt fastnade för, men jag tänkte att jag skulle gå på något annat än mitt vanliga tisdagspass. Passet var 1 timme långt och vi körde med pulsband.Under uppvärmningen jobbade vi sakta upp till 80% av maxpuls för att sedan ligga där i ca 35 min och sen avsluta med nedcykling och stretch. Det var tråkig musik och jag tappade puls hela tiden. Det är ju visserligen bra att jag tappar pulsen så fort jag lättar upp lite, men det var ett kämpigt pass. Tryckte på så att benen tog slut, lättade upp, tappade puls, fick trycka på med trötta ben igen, lätta upp, tappa puls osv. Tyckte inte jag hade stöd av musiken eller ledaren så mycket så det kändes som en evighet. Jag låg väl och pendlade mellan 75 och 82-83 hela tiden. Inte förrän de två sista låtarna där tempot var lite högre kunde jag hålla en jämn puls på 80% med en och samma position och ben som orkade med. Jag kommer nog inte hinna träna något mer innan helgen, men jag hoppas att helgen iaf ska ge tid för ett träningspass. Det skulle kännas skönt om min trend på 1 pass/vecka åtminstone kunde ökas på till 2 pass, det är mitt mål just nu. Idag jobbade jag till kl 17 och har sen tränat hunden 1,5 timme, ätit lite och ska nu åka och handla. Sen blir det lite jägarteori innan ögonen slår igen.

Förövrigt har jag gått upp 4 kg på 1,5 vecka på nya jobbet 3 kg förra veckan, redan 1 kg den här veckan, så vi får se vart det här slutar. Det blir ju mackor till frukost, skolmat till lunch, mackor till mellis osv. Dessutom betydligt kortare hundpromenader. Jag brukade gå runt 2 timmar i skogen varje dag, nu går jag för det mesta typ 30-45 min på grusväg. G får ta betydligt mer hundpromenader än tidigare. Så massa mackor, onyttigare mat och mindre förbränning. Lite ökad träningsdos skulle ju vara en bra kombination med det. Jag jobbar på saken :-)


/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback