Sjuk, men inte magsjuk

Det blev ingen träning i helgen. Vaknade i lördags morse med feber och halsont. Söndag och idag måndag har jag mått bättre, men blir inte frisk. Det känns som en förkylning som inte riktigt bryter ut. Halsen blir varken bättre eller sämre och det känns som att jag har lite feber hela tiden, men inte mycket. Känner mig frusen, öm och seg, men har inte någon riktig frossa. Är väldigt trött, sov massor i helgen och idag fick jag gå och sova när jag kom från jobbet för att orka ta tag i något här hemma på eftermiddagen. Det går dock magsjuka på jobbet, så jag ska egentligen inte klaga över de här lättsamma sjukdomssymptomen. Det känns bara irriterande att det inte riktigt bryter ut med högre feber eller snuva eller något, men heller inte blir bättre.Minsta lilla ansträngning blir jag trött av och när jag rör på mig känner jag i bröstet att jag verkligen inte är frisk. Så nu hoppas jag att det här inte blir värre, utan går över snarast så att jag kan få träna igen. Visserligen är den här veckan väldigt fullbokad fram till helgen, så är jag frisk tills dess så missar jag inte så mycket. Hoppas hoppas. Känner mig besviken över att jag inte kom iväg i helgen. Gick upp tidigt i lördags morse, åt frukost och packade träningsväskan,men sen slutade med att jag fick gå och sova 2 timmar till istället för att åka till gymmet :-(

Hoppas ni håller er friska! Om man ska se något positivt i det här så är det att det inte är i närheten av något lopp och alltså en ganska bra tid att bli sjuk på. Samtidigt var jag ju sjuk i februari, så det känns lite segt att bli det på en gång igen. Jag ska försöka vara snäll mot kroppen och vila mycket så kanske det kan bli ordning på det här igen :-)

/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback