Löppasset!

Jag tog mig iväg till löppasset och det var gött! Kunde glömma problemen för en timme och bara låta kroppen jobba, hjärtat banka och pulsen stiga!!
 
Snabbsammanfattningen från passet som bestod av nerförslöpning, det var grymt svårt i nysnö med hyfsat slitna joggingskor. Jag gled som en liten vante stundtals!! Börjar förstå vikten av brodd och dubb! 
 
Andra halvan av passet blev det intervaller men aktiv vila, sjukt jobbigt det med! Jag får verkligen slita på passen i medelgruppen - men förhoppningsvis kommer det ge resultat snart! Att jag faktiskt kan bli lite snabbare!
Och här ser vi pulsdiagrammet, stora dippen i början är efter uppvärmningen, sen dippade den nog lite i uppförsintervallerna (vilade lite på toppen tror jag..?), och de små dipparna efter 33 min är den aktida vilan.. 
 
Det är bra att ha detta träningspass, utan dem skulle jag aldrig ha gett mig iväg ut en tisdagskväll, -6 grader och ca 15 cm snö. men så skönt när man kommer hem och får duscha!!
 
I övrigt har jag simmat idag, även om det inte var någon kurs så tog jag mig iväg, hittade en av de andra på kursen i bassängen så vi körde lite! 
 
Imorgon är det fredagsintervaller igen!! 
Nu ska jag moffa kanelbullar och ta det lugnt innan sängen väntar :)
// Anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback