Vansbro och vidare mot Lidingö

Ja, det har inte blivit mycket bloggande för min del på länge. Sommarvädret som varit den här sommaren har nog gjort sitt till, datorn har nog aldrig varit påslagen så lite som den här sommaren.

Vansbrosomningen gick i alla fall helt ok. Jag tog det väl egentligen ganska lugnt, gillar inte att ligga i vatten och fundera på om man verkligen ska orka simma i mål eller inte, utan valde ett tempo som jag kunde hålla loppet igenom istället. Och ska jag vara ärlig så var jag inte särskilt trött efteråt, känslan var att "det här var inte särskilt jobbigt". Det känns lite dåligt att ha den känslan i kroppen direkt efter ett lopp där man ju borde ge allt man har, men samtidigt är jag nöjd över att den delen av halvklassikern avklarades så lätt. Precis som Matilda simmade jag i mål på 44 min.

Efter Vansbro blev det ändå någon vecka fri från träning och sen har jag fått till i alla fall ett löppass i veckan. Och det är nog för sällan, med tanke på att mina tider inte förbättras, utan jag står helt stilla. Jag har sprungit både skog och väg, vilket gör det lite svårt att få någon jämförelse också, men jag har i alla fall hållt mig runt 5-6 km varje gång. Körde ett varv på cykeln förra veckan också, det blev dock ett kort sådant, hade egentligen inte riktigt tid, men så intalade jag mig själv att jag kunde ge mig ut på ett kortare pass så att det blev någon träning i alla fall. 18 km cyklades på 45 min, inte längre än vilket spinningpass som helst med andra ord, men det blev ju något i alla fall. Sedan dess har cykeln varit inlämnad på service och justering av växlar och jag fick tillbaks den igår. Har dock lånat ut en del på cykeln till Gustavs lillebror nu som är på cykeltävling idag, så vi får se när jag har den hel igen. Det här fina sommarvädret är som upplagt för kvällspass på cykeln, kan vara så sjukt fint när man sticker ut vid 20-21-tiden.

Tror att jag ska förnya mitt träningskort nästa vecka. Även om det finns stora möjligheter till uteträning just nu så känner jag att jag varit alldeles för dålig på att träna styrka och det märks i det jag gör. Musklerna är det som sätter stopp, hjärtat skulle nog orka pumpa på bra länge till i varenda träningspass känns det som. Jag är inte så förtjust i gym, men skivstångspassen på Friskis gillar jag och de är en bra genomkörare för hela kroppen tycker jag. Vi får se hur det blir med den saken.

Förra veckan hade Gustav lånat hem ett par cyklar så han funderar på att byta ut sin mountainbike och jag testcyklade lite. Och nu är jag såå sugen på att köpa en mountainbike (Matilda, cykelvasan nästa ändå? ;-) ). Egentligen är det onödigt att köpa, för jag skulle kunna cykla betydligt mer på min racercykel istället, men om jag inte köper någon dyr cykel så kanske jag kan motivera köpet för mig själv ändå. Det som är bra är att jag kan köra med hunden lös i skogen, så cykeln kan få två funktioner, träna mig själv och vara ett hjälpmedel när jag tränar hunden :-) Vi får se hur det blir, om jag hittar någon till ett vettigt pris, vill ändå inte har en som väger massor, då känns det som att man tappar lite av det roliga.

Det har varit mycket hundträning på schemat ett tag nu. Tränar Willie i Enköping varje helg nu, ska dit ikväll och imorgon. Det tar mycket tid, men är sjukt roligt med jakttträningen. Sa jag förresten att jag blev klar med jägarexamen i maj? Nu har jag faktiskt köpt mig ett gevär också, men jag har inte hunnit skjuta in mig på det än. Men att skjuta lerduvor är riktigt roligt. Usch vad mycket man vill hinna med, skulle nog behöva jobba halvtid istället om jag ska ha tid med allt. Och ändå står jag och funderar på att köpa en mountainbike...

Nu kör jag vidare med löpträningen, tyvärr har jag fått ont i knäna varje gång om jag inte springer i svår terräng (tror att jag trippar fram mer då), så jag vågar inte springa allt för mycket. Men med ett pass i veckan blir det bara en 7-8 pass till innan Lidingö, det känns på tok för lite. Det kan bli en av de tyngre dagarna på den här halvklassikern det!

/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback