Två månader kvar

Om lite mindre än två månader är det Lidingöloppet och sista målet för vår Halvklassiker. Känns som jag skriver det varje gång men det ÄR helt sjukt vad tiden går snabbt! Jag har inte skrivit något om Vansbrosimningen, för mig gick det som jag hade hoppats - målet var under 45 min och jag kom i mål på 44 ;) Det kändes mycket bättre än förra året trots att det var 500 meter längre nu. Förra året fick jag massor med kallsupar, kändes som jag skulle torrlägga älven, haha! Kanske inte riktigt, men i år klarade jag mig med endast en liten kallsup och härligare känsla trots bara 15 gradigt vatten. Precis som förra året fick jag av nån anledning halverst panik när jag närmade mig mål och såg tiden och insåg att jag låg på gränsen till målet. Tror pulsen ökar och det slutar med att det känns som att våtdräkten håller på kväva mig, men jag har överlevt det också! Bara lite läskigt.

Jag är just nu inne på min andra, och sista, semestervecka. På måndag börjar jag jobba igen, jobbar dock bara måndag och onsdag och sen är jag ledig till nästa måndag så det känns ju ganska lugnt :D Träningen i sommar har varit lite beroende på vädret, vi hade en helt fantastisk vecka förra veckan och då blev det bara en 6,4 kilometersrunda som jag har hittat här bredvid mig. Har faktiskt varit ute och sprungit (lunkat?) ganska många gånger och det känns bättre och bättre! Lyckas nu hålla ett tempo runt 5,5-6 på svängen runt berget här som är 6,4 km så jag är väldigt nöjd. Frågan är bara om jag kan hålla i det när vi ska springa det dubbla...

Under början av nästa vecka får jag veta om det blir plugg eller inte för mig, är tredje reserv på Röntgensjuksköterskeprogrammet i Umeå så vi får väl se hur min framtid ser ut. Känner mig hyfsat lugn men ni som känner mig vet att jag ofta går i sömn när det är något som händer och jag tror jag är uppe i minst 2 veckor med sömngång nästan varje natt... börjar vara lite jobbigt nu, haha!

Kram Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback