Planeringsmiss

Ibland spricker planeringen... Idag hade jag som vanligt tänkt köra Sickla triatlon efter jobbet, men väl på jobbet hade vi en diskussion som gjorde mig lite upprörd plus att jag mitt i det hela glöde bort att äta den kvällsmaten innan träningen som jag hade med mig. Det i kombo med att vi imorrn har idrottsdag i en park och behöver ha matsäck med oss gjorde att jag idag fick planera om och körde till mataffären för att handla grejer till en pastasallad istället för Sickla. Känns lite tråkigt att bara sitta inne och skippa träningen igen, jag har gått ner mig lite i antal dagar med träning och försökt köra lite hårdare när jag väl kör. 
 
Nu är jag iaf fylld i magen med en god pastasallad och har mat till imorrn med. Skönt! Dessutom har Oakley fått komma ut i hagen några timmar vilket också lättar samvetet lite. Jag ska försöka träna lite imorrn innan jobbet, tror jag satsar på en cykeltur. 
 
I övrigt känns det inte alls som att det är Stockholm Triatlon på söndag. Det är nästan som om jag typ skulle glömma bort det eller något! Känns lite knäppt. Jag tror nog jag kommer kunna processa det mer nu de dagarna som är kvar - eller jag hoppas det. 
 
Vad är målen med triatlonet då?
Simningen: tid runt 20 min, inte komma sist upp ur vattnet
Cyklingen: tid runt 45 min, försöka att cykla om lika många som jag blir omcyklad av
Löpningen: tid runt 30 min, försöka trycka på och pressa ner tiden, våga ta i! Jag orkar mer än vad jag tror!
Tid totalt: under 1h och 45 min helst (1h50m är också ok)
 
Mest av allt vill jag ha en bra känsla och känna mig stark, ha roligt under loppet och njuta!
 
Sen blir det fullt fokus mot Lidingöloppet! :)
/Anja
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback