Kraftjoggen!

Som rubriken tyder så har jag anmält mig till Kraftjoggen, ett terränglopp som arrangeras här på lördag. Min hurtiga granne på ca 80 jordsnurr som alltid tycker jag är för lat (trots att jag oftast träffar honom på väg mot gymmet) sa att han tyckte att jag skulle vara med, och på den vägen är det. Har försökt springa mer nu i slutet av sommaren och det känns som det går bättre och bättre, fast jag håller samma tempo som första gången jag sprang lite längre... Lite besviken över det men känslan första gången jag körde milen för några veckor sedan var att jag höll på dö, medan det bara känns så i vissa backar numera ;)

På lördag gäller det alltså. Det gick att välja mellan 11 km eller 21, och sjuk i huvudet som jag är så tänkte jag att ska jag ändå köra en mil - då kan jag väl köra två!? Sagt och gjort, idag har jag anmält mig och på lördag blir det alltså att för första gången i mitt liv springa mer än en mil. Har gamla blåsor som inte har läkt riktigt bra, det har som blivit typ förhårdnader som jag "råkade" slita bort i helgen så jag har dessutom ett sår under höger fot. Det ska ju kännas känner jag, haha! Har dessutom fått med mig både Jessica och Jasse som ska med och springa Lidingö - fast de nöjer sig med 11 km... Kanske är det ett tecken på att jag också skulle ha gjort det?

Här är bansträckningen http://www4.idrottonline.se/ImageVaultFiles/id_523981/cf_55924/Kraftjoggen_banan_2013_org.jpg och banprofilen ifall någon är intresserad. Jag vill helst inte kolla så noga... http://www4.idrottonline.se/ImageVaultFiles/id_531274/cf_57129/Banprofil_20_k_m__2013_-1-.JPG

Ska försöka återkomma med lite mer info innan helgen, ska även ta nån bild innan starten. Shit, nu börjar det pirra lite i magen!

Kram Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback