Otränad!

Förra veckan kan summeras med två pass. Ett spin intervall pyramid på torsdagen och ett löppass på söndagen. Söndagens pass var faktiskt ett lopp som gick i Karlsund, där pengarna (anmälningsavgiften) oavkortat gick till välgörenhet. Jag hade låtit mig övertalas att följa med, jag tänkte att 5 km är ju ingenting jämfört med 10 km kuperat som vi sprang på Lidingö för inte alls längesen. Så jag tänkte att även fast jag är dåligt tränad just nu så borde det inte vara någon större match. Men oj vad fort man tappar. Jag fick slita. Sprang visserligen ganska fort eftersom jag var inställd på att det ändå var så kort och att jag skulle få en hyfsad placering. Jag vet inte exakt vad tiden blev, men runt 26 min tror jag, det var en ganska kuperad bana. Benen stumnade totalt sista 500 metrarna när jag drog på ytterligare tempo. Flåset gick det väl bättre med. Hur som helst, idag har jag sån sjuk träningsvärk i benen, känns som att jag kört världens hårdaste styrkepass, fast jag egentligen inte gjort mer än att springa 5 km. Direkt när jag var i mål på loppet tänkte jag, den där halvvasan blir inte rolig om jag inte är mer tränad. Så nu fick jag ett kvitto på hur otränad jag är och det är bara att vända det till något positivt, nu vet jag att jag behöver träna, mycket!!

Tyvärr vet jag inte riktigt om jag kommer hinna med någon träning den här veckan eftersom den är mer än fullbokad. Men på söndag ska jag hinna träna i alla fall. Jag hoppas på att det kan bli lite tid innan det också. På tal om sport och träning, snart börjar vinterstudion, det längtar jag till! :-)
 
/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback