Vansbrotjejsim - check!

Jajemänsan, vi överlevde allihop! Nu är det bara löpningen kvar för i år, känns helt sjukt att tiden gått så snabbt på slutet... Nästa år blir det hur som helst att göra en Halvklassiker, lite längre och lite jobbigare ;)
 
För att sammanfatta simningen i Vansbro så var det inte helt som jag kunde tänka mig före, men ungefär. Vi startade vid en strand och hade 100 meter i öppet vatten innan vi kom fram till bryggorna (där det stod funktionärer ungefär var tionde meter) som ledde oss fram till mål 900 meter senare. Vi var ganska många i "min klunga" och trångt blev det, blev sparkad av ett antal och gav sparkar till andra. Störst går först verkar gälla även här, är det någon som tyckte sig simma snabbare så tog många av dom den närmsta vägen - dvs mellan de två framför där det egentligen inte rymdes någon fler... Efter ett antal kallsupar så fick jag mig i alla fall i mål på 29 minuter, nöjd över att komma i mål under halvtimmen. Till nästa år vet jag hur det ser ut och fungerar, så då ska jag nog ta och köpa mig ett simkort på badet för att träna lite simning innan, insåg att tekniken behöver finslipas en hel del ;)
 
Min första semestervecka spenderades i södra Sverige, med hållpunkten i Vansbro på lördagen då, och det var helt underbart skönt. Jag som var orolig för att vara hemma och ledig har helt ändrat mig, det här med att vara ledig och kunna göra precis det man känns för är verkligen min grej :) Idag började jag min andra vecka, sen blir det två veckors jobb men bara några få pass, sen har jag två veckor som jag är ledig i början av augusti. Gött!
 
Idag har jag hunnit med att träna en del. Har insett att jag måste sätta igång med löpträningen så jag får mig framåt under Lidingöloppet, så jag for ut och joggade runt elljusspåret. Den här gången verkade den nya appen fungera lite bättre, 4 km kan nog stämma. Under afton har jag och en av mina kompisar varit på gymmet en sväng innan vi for till Vitbergsbacken och gav benen en rejäl omgång. Backen är en slalombacke och just där liften går är det en lite större stig. Ett par gånger upp och ner och bl.a. utfallssteg resulterade i väldigt skakiga ben. Har jag ingen träningsvärk imorgon vet jag inte vad som krävs, men så orolig behöver jag nog inte vara!
 
Imorgon går jag och 7 av mina vänner till Ticket och bokar vår resa, i helgen blev det bestämt att vi åker 2,5 veckor till Thailand i november. Behöver jag säga något mer?!
 
Kram Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback