Vansbro, jobb och förkylning...

Jag har ju inte ens bloggat sedan Vansbro, så jag tänkte börja med att skriva något om det. Jag var i en sjö veckan innan Vansbro och testade våtdräkten, tog väl 5 simtag eller något, så det var inget träningspass direkt. Jag hade absolut ingen aning om hur simningen skulle gå, hur lång tid det skulle ta, hur jobbigt det skulle vara, hur strömt det skulle vara, vad som skulle vara svårt osv. Jag har för mig att det tar mig ca en halvtimme att simma 1 km i bassäng, men nu var det ju motströms och utomhus, så jag tänkte mig en 45-60 min. Men jag simmade in på 27 minuter, vilket jag är riktigt nöjd med. Simmade ett ganska jämt tempo, förutom på mitten där jag fick håll och tog det lite lugnt ett par hundra meter :-) Simningen var absolut lättast hittills tycker jag, trots att det är den gren jag tränat minst till. 27 minuter är ju inte längre än ett normalt träningspass, så det kändes liksom inte som någon enastående prestation. Det känns otroligt lättande att simningen är över och att den dessutom gick riktigt bra. Det går ju säkerligen att pressa sin tid om man tränar simning, men jag känner mig trots allt nöjd med min prestation. 
 
I övrigt just nu så är det fullt upp. Jag har 2 veckor kvar att jobba, sedan blir det ledigt i en hel månad och det ska bli grymt skönt. Nog för att hundvalpen tar sin tid, så ska det i alla fall bli bättre på träningsfronten. Sedan Vättern har ju träningen stått helt och hållet åt sidan. Jag har jobbat heltid i veckorna, haft hundvalpen på kvällarna och dessutom började valpkurs den här veckan, och varit bortrest varenda helg. Den här helgen skulle jag äntligen(!) bara vara hemma en hel helg och ta det lugnt och framförallt hinna med att träna!! Men, i fredags vaknade jag med halsont och igår kväll efter en dag på jobbet låg jag dessutom med frossa och igentäppt näsa. Trist trist!! Känner mig å ena sidan otroligt besviken när jag äntligen tänkt komma ut och träna i helgen, men är å andra sidan väldigt nöjd över att jag denna gång inte blev sjuk i närheten av något lopp. Så i helgen blir det alltså till att ta det lugtn och ta hand om mig sjlv för att bli frisk så snabbt som möjligt. Har gått i fleeceträja idag när alla andra haft shorts och t-shirt, men det känns ändå som att jag mår bättre än igår, så jag tror nog jag är frisk om ett par dagar. Dryga månaden var till 10 km på blodomloppet börjar kännas lite stressigt, men men, jag får göra det bästa av situationen helt enkelt. Alla lopp har varit så himla roliga i år, så jag ser ändå fram emot det på något vis :-)
 
/Hillevi
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback