Semesterdags!

Sådär, nu känns det som att semestern verkligen är igång! Igår var jag typ död halva kvällen, sov någon timme på eftermiddagen och gick ändå och la mig vid 20 tiden, och somnade.. Vaknade dock vid 21 av att någon ringde men jag orkade inte svara.

Dagen igår spenderades ute i stallet (de få timmar jag var vaken..) Det ösregnade verkligen hela tiden, ett tag regnade det så mycket att hästarna inte ens ville gå frammåt utan vände om för att ställa sig med baken mot regnet! Då regnar det mycket!! När vi satt i bilen på väg hem sprack det däremot upp och solen kom fram - så typiskt!! Vi red barbacka igår (utan sadel) och allt gick bra, hästen jag rider på kan ibland få lite tokryck, speciellt i galoppen om man hamnar lite ur balans. Allt hade gått jättebra i skritt och trav så vi testade en galopp - snett hamnade jag och så gick det så fort och rätt var det var låg jag ner på marken i mossen typ :P Hästen stannade kvar och jag kunde rätt snabbt hoppa upp igen, jag travade och skrittade, men jag vågade inte ta en till galopp.. det kändes dock ingenting i kroppen, landade typ på hela ryggen så jag fick liksom ingen liten kroppsdel som fick sig en hård smäll. Men idag har jag rätt ont i nacken - mer träningsvärks-ont typ.. Svårt att förklara men...

Idag har jag startat med att kolla på ett avsnitt Ugly betty. följde den serien förut men slutade typ kolla på sista säsongen, vet inte varför men.. Så nu ska jag se ikapp och avsluta serien! :)

I övrigt hade jag tänkt att sola lite idag, men molnen har hopat sig på himlen så jag nöjer mig nog med en promenad och kanske en tur till stan. Just nu är jag livrädd för att bli sjuk inför Vansbro så jag tar det nog lugnt denna vecka... Kan nog inte träna upp mig speciellt mycket på en vecka ändå. När vansbro är över ska jag försöka komma igång med löpningen... :D Ska bli fit för Lidingö hoppas jag!

/ Anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback