Intervaller - det går bra nu!!

Sådär ja! Kirrade in veckans intervallpass i morse,
Planen var:
uppvärming 2 km
3* 80 m med gå vila tillbaka
3*5 min med fart ner mot 5min/km
Nedjogg 2 km
 
 
Utfallet blev:
2 km uppjogg (fram till 14 min ca.. Jag försökte ta det lugnare än vad jag brukar göra och låg på ca 7 min/km).
Små intervallerna, 3*80 m, spik-topparna vid 16 min
3* 5 min intervallerna
Nedpromenad sista biten hem.
 
Km tiderna är ju inte att hänga i julgranen precis, men eftersom jag inte samkörde intervallerna med tiden (gick på minutrar ist för km) så syns det ju inte..
 
Men känslan var betydligt mycket bättre än senaste intervallerna. Jag tror lite av kondisen börjar komma tillbaka. Dessutom märkte jag idag när jag skulle kolla träningsshemat att jag skulle sprungit 8 km i tisdags och inte 10 som jag gjorde... Men det skadar ju inte!
 
Kvar på schemat står en ridtur, planen är att ta mig ett dressyrpass i padocken och sen avsluta med en skogspromenad.
/anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback