Första intervallerna!

Träningsprogrammet sa:
2 km uppvärmning
4*60 m med gå-vila tillbaka
5* 3 min löpning (tempo ca 4,45-5,15 min/km)
20 min styrka
2 km nedjoggning
 
Totalt blev utfallet:
2 km uppvärmning
4*60 min intervaller
4* 3 min löpning (tappade totalt kollen om hur många jag gjort och när jag försökte räkna på min fick jag det till 5..)
Långstretch
1 km nedjogg
ca 0,5 km nedpromenad
 
Pulsen pressades upp till 193 slag/min som mest, kanske inte jättebra, eftersom jag egentligen inte körde tufft, jag är otränad nu! Man tappar mycket på 1 mån - men då ska jag väl kunna få tillbaka rätt mycket också! :)
 3 min intervallerna känndes jättelånga . Den första räknade jag dessutom fel på 1 min... Men - det är mitt första intervallpass och jag är nöjd med mig själv!
 
Styrkan bytte jag ut mot en lååång strech medan musklerna var varma och mjuka, jag har otroligt stela ben iomed starten på jobbet och problem med en Ischias som smärtar rätt mycket, mina sympton stämmer in på något som är "falsk ischias" vilket beror på att man är för kort i baksida lår och rumpa vilket jag vet att jag är på vänstersidan. Så nu skrattar mina jobbarkompisar rätt gott åt mig när jag då och då slår mig ner på golvet för att strecha på jobbet, men jag vet att det blir bättre om jag gör så!
 
Nu ska jag krypa ner i sängen, klockan står åter igen på 04:12 imorrn och vi har en rejäl inleverans av varor imorrn!
Kram/ Anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback