Nyår i karlstad!

I morse vaknade jag med en molnande värk i käften, min ena visdomstand har beslutat sig för att det är utmärkt att vakna upp ur sin dvala och börja leva rövare i min mun. Jag höll på att börja gråta för det gjorde så ont och jag hade svårt att både svälja och andas.. Så jag steg ganska motvilligt upp och försökte göra lite frukost. Sedan har jag bara fixat och donat här hemma, lyssnat på radio, städat och packat. 
 
Idag bär det nämligen av till Karlstad för nyår. Jag är inte speciellt peppad på det, dels för att tanden fortfarande gör ont och så känner jag mig rätt hängig/skabbig. Jag hoppas jag kan rycka upp mig lite. Känns nästan som jag fått den klassiska "lov-sjukan".. Som man får när man slappnar av i ett lov.. 
 
nåja.. mina nyårsmål kanske jag ska presentera lite kort, så kommer det nog en längre beskrivning.. jag behöver bara fokusera ner dem... Jag är ofta ganska optimistisk i min planering... 
 
- Halvklassikern (såklart satsar jag på denna..)
 
- Halvmaraton (japp, mitt mål blir nog att starta och genomföra ett halvmaraton).. Läskigt. 
 
- Starta Triatlon (springdistansen) 
 
- Personbästa milen eller 5 km. 54 resp 26 min. Detta vet jag kommer kräva mycket av mig. Jag tycker det är jobbigt att pressa mig och jag vet att det kommer göra fasligt ont och vara fasligt jobbigt.. men detta är prio 4 just nu tror jag.. 
 
Ja.. Som ni ser, optimistiska mål. Jag får nog försöka prioritera bort något, ena dagen är jag supersugen på att starta triatlon, nästa vill jag slå pers på milen och en tredje dag bill jag klara en halvmara.
 
För att klara av detta måste jag bli ordentligare med träningen - framförallt ta mig ur min komfortzon. Skulle vara kul att ha en coach/tränare.. Skulle behöva någon som pressar mig. Vi får se hur det blir med det. 
 
Ha ett gott nyår iaf!! 
/Anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback