Gott nytt år!

Nu är det inte länge kvar innan vi går in i 2013! Jag firar nyår på jobbet, precis där jag varit varje dag sedan dagen före julafton... Börjar känna mig ganska tom på energi, känns faktiskt tungt att sluta jobba kl 08 och börja om kl 16 samma dag ett par dagar i rad. Tack och lov ser jag slutet, jag går av sista passet på fredag morgon och är ledig enda till måndag morgon! Tjohoooo :)

På grund av allt jobb har träningen blivit lidande nu mellan jul och nyår, har helt enkelt inte haft energi till det. Har dock ändå fått mig ut i skidspåret två gånger och det har känts skönt men tungt, haha! Vi var till min syster i Dublin två helger före jul och då drog jag på mig en förkylning, tror dock det var mer nedkylning än en vanlig förkylning. Fy bubblan var dålig boendestandard det är där, jag bodde med Hanna och jag har aldrig varit i ett så kallt hus. Förkylningen har i alla fall hängt med, märker fortfarande av den "i näsan" även om jag inte känner mig sjuk i kroppen eller vad man ska säga.

Jag har inte några riktiga nyårslöften, har aldrig haft det för det är inte riktigt min grej. Tycker mer om att ha målsättningar och göra mitt bästa än att ha "måsten", det är ju typ samma sak men... Hur som helst har jag som mål att förbättra tiderna i alla lopp. Det som krävs är nog bara mer träning och bättre förberedelser inför varje lopp - tänker cykla mer och kanske gå med i en typ "cykeltisdagsträff" som en av ledarna försökte locka med mig på redan i år. Inför simningen tänker jag försöka fara och simma på Eddahallen ett par gånger och med löpningen måste jag försöka få mig ut att springa lite mer och längre. Skidåkningen är väl det som känns ganska lugnt, nu har jag fått med mig två "nya" kompisar som köpt/lånat skidor så jag ska nog få mig ut oftare än vad jag gjort tidigare.

Nu ska jag iväg på jobbet, vi hörs igen 2013! :)

/Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback