Från Thailand till snö!

Förra onsdagen kom jag hem efter 2,5 veckor i Thailand. Resan var otroligt bra och jag känner att det gjorde sitt, energin har kommit tillbaka och på något sätt har jag kanske fått min dos av sol för jag ser verkligen framemot julen och framförallt vintern i sig :) Sista dagarna i Aonang var det (enligt mig ;)) fruktansvärt varmt mitt på dagen och helt ärligt kändes det ganska skönt att det bara var några dagar kvar innan vi skulle få komma hem till snön. Thailand var otroligt fint men jag är väl helt enkelt för hemmakär, jag tycker alltid det är roligt att få fara iväg både utomlands och inom Sverige, men att komma hem är alltid det bästa.

Träningen före resan var som i ett flow, dock så kände jag att jag stampade lite på samma ställe. Jag har hållit mig mer till olika gruppträningar och knappt något bara i gymmet. Sen jag har kommit hem har jag tränat tre gånger och för första gången på länge har jag haft lite träningsvärk :D

Snön öste ner här natten till igår, hemma i Örviken kom det över 50 cm på en natt! Hos mig i stan (JA, centrala Skellefteå heter stan :P) var det nog närmare 20 cm, men då har det kommit en del ikväll också - det är alltså snart dags att he sig ut i skidspåret! Till skillnad från Anja och Hille så behöver inte jag oroa mig för att snön inte kommer stanna, här brukar den i princip alla år vara kvar en bit in i april. Även om jag tycker om vintern så lovar jag att man är ganska så less... :) Det enda som är ett problem för mig är att vallan från Tjejvasan fortfarande sitter kvar, de la på någon riktigt klibbig fästvalla och jag vet faktiskt inte alls hur jag ska få bort det... Tur att jag har en skidintresserad granne, han skulle nog bli helt till sig av lycka om jag frågar om han kan hjälpa mig med skidorna så jag ska nog vända mig till honom :)

Jag hinner bara hem för snart ska jag iväg igen, den 13:e åker jag och mina föräldrar och hälsar på min syster Hanna i Dublin. Det blir bara fem dagar men det blir väldigt roligt att få träffa henne, är ju inte så ofta nu när hon bor där borta.

Nu ska jag ta och äta lite kvällsfika, se Svinalängorna och sen sova och ladda upp för indoor walking imorgon :)

/Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback