6 km skidor igår

Om träningsvärken från helvetet har lämnat Anja nu så vet jag vart den befinner sig. I fredags var jag på skivstång intervall. Har inte kört det på länge, men jag kände mig stark och bestämde därför för att lasta på 2,5 kg mer än vad jag brukar ha på benen. Det kändes, inte minst när vi skulle göra intervallerna sen, då var benen spagetti :-) Jag brukar få träningsvärk av just skivstång-intervall och den här gången blev det ju såklart ännu värre. Men så kom ju det finns vintervädret och skidorna plockades fram i helgen. Träningsvärk i triceps är inte att rekommendera vid skidåkning ;-) I lördags åkte jag knappt något, hade ändå sån träningsvärk och så kändes det som att jag höll på att bli förkyld, snorig och halsont. Men vi packade iaf skidor och åkte till ett skoterspår och åkte skidor med hunden. Han älskade det! Men tyvärr har de inte spårat några skate- eller hundspår i Örebrotrakten, så det går ju inte att åka med honom :-( Folk blir inge glada om han trampar sönder spåren, vilket han kan göra när man kör med sele och lina. Och att ha honom lös tror jag tyvärr inte heller uppskattas. Tur att vi ska till fjällen snart, där är det många som åker med hund, så då ska han få vara med :-) Hur som helst, jag åkte nog ca 4 km i lördags, men det var med många pauser och utan spår och så, så det räknas inte riktigt. Igår fick inte hunden vara med så då åkte jag på riktigt :-) Det blev en runda på 6 km i jättefina spår. Det var så otroligt vackert ute så jag blev helt lycklig av skidturen :-) Men, träningsvärken blev det inte bättre med :-P Äntligen fick jag ihop 3 träningspass på en vecka i alla fall, det var längesen och välbehövligt. 6 km var riktigt jobbigt igår så 45 km kräver myyycket mer träning!

/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback