upp och ner...

Just nu sitter jag i mitt labb i skolan, försöker forcera alla mina positiva tankar till mina bakterier som inte vill växa som jag vill att de ska göra... Det går så långsamt, de växer inte som de ska över natten och jag vet inte vad jag gör för fel.

Jag har börjat trivas bättre och bättre i mina nya skor och de är riktigt sköna, det är alltid en lite övergångsperiod det där med nya skor. Nu försöker jag bara få mig själv att inte gå ut och anstränga mig. Trycket över bröstkorgen kommer titt som tätt, mestadels när jag böjer mig framåt, skrattar eller anstränger mig. Det känns som ett ganska tydligt tecken på att jag inte ska gå och träna. Så det blir bara stillsamma ridturer.

I övrigt försöker jag mentalt förbereda mig på att jag imorgon ska vara laborationshandledare för distansstudenterna på kemi A här på universitetet. Jag vet inte riktigt när jag gick från att vara en student själv till att nu vara handledare. Skrämmande är det... Jag försöker mest intala mig själv att det kommer gå bra. Jag är lite nervös och det har kännts väldigt luddigt då jag inte haft så mycket info om det. Förhoppningsvis kan det ha varit det som har ökat min stress, och då blir jag förhoppningsvis snart av med det här förbannade trycket på bröstkorgen. Allt detta har gjort att jag typ glömt bort att jag ska åka utomlands till helgen!!! Visserligen bara Danmark, men utomlands är utomlands!! En trevlig roadtrip väntar på fredag, ner till Malmö och sen vidare till köpenhamn. Lämna en jobbarkompis där som ska börja jobba på IKEA där och sen hjälpa min syrra med hennes flytt.

Nu ska jag nog ta tag i allt jag har att göra, skriva på mitt examensarbete står närmast. Men det är ju så tråkigt och mycket lättare att sätta sig och surfa på internet och läsa bloggar.. Man får motivera sig med att man ju vill bli färdig någon gång (gärna till i januari), och denna och nästa vecka går det bort en hiskelig massa dagar, i måndags var det inte mycket verkstad, så går både tors och fre bort denna vecka. Näst vecka går både mån, tis och halva fredgen bort (lab handledare och jobb)... Det finns för mycket att göra och för lite tid helt enkelt!!!

// Anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback