Sjuk...

Jahapp, så gav jag den där förkylningen en chans att bryta ut. Hade lite ont i halsen av början av veckan, men med långa nätter av sömn med yllefilten på så släppte det och jag tänkte "vad skönt att jag slapp bli sjuk". Tji fick jag! I fredags var jag ute med jobbarkompisarna och röjde på krogen, en jättebra kväll! Cyklade sen hem med lite för lite kläder och hann bara sova 4 timmar innan jag gick upp och tog mig till jobbet. Lite alkohol i kroppen på det också gjorde nog att förkylningen fick ett ypperligt tillfälle att besegra mitt immunsystem. Så igår när jag kom hem från jobbet började jag känna av halsen igen och idag sitter jag här - snorig, febrig och med halsont. Inte bra för träningen detta! Jag som var så peppad. Är ledig idag, sen jobbar jag bara imorgon, sen är jag ledig 3 dagar igen. Var så himla peppad på att springa iväg och köpa träningskort, plus att jag tänkte att eftersom jag är ledig så många dagar så blir det säkert fint väder någon dag så att jag kan ta en runda på cykeln. Men men, förhoppningsvis är jag frisk till onsdag/torsdag så att jag hinner med något pass i alla fall. Sen på fredag blir det jobb kl 10-20.15 och sen åker vi till Kalmar på lördag morgon för bröllop. På söndagen är det brunch kl 13 så vi är nog inte hemma så tidigt så helgen går bort den med. Jobbar alltså bara 2 dagar nästa vecka. Det var min jobbhelg, men har tagit semester lördag och söndag så det blir verkligen en lugn vecka. Kroppen får vila från jobbet och det ska bli grymt skönt, och det var ju därför det hade passat så bra att träna för en gångs skull. Ska inte vara så negativ nu, jag kanske är frisk på tisdag om jag har tur :-)

Tyckte det var kul att se Anjas löprunda i alla fall! Och kul Anja att du använder funktionen! ;-) Kanske skulle lägga ut min egen nästa gång jag sticker ut. 7 km är starkt gjort!

Förövrigt har jag shoppat lite nya kläder på höstrean nu så höstvädret ska inte kunna stoppa mig från träningen. Är så dålig på att lägga ut bilder och bloggen blir ju mycket roligare med bilder så jag lägger väl ut en bild på det i alla fall. Alltid något! :-)
jackabyxor
Jag älskar att shoppa träningskläder, tycker det är mycket roligare än andra kläder, men så är jag lite knäpp också. Fick i alla fall tag i det här stället för halva priset. Är ur Haglöfs Intense-serie, så det ska lämpa sig till högpulsaktiviteter. Jag blev verkligen nöjd! Det är riktigt tunnt, så det värmer ingenting, men står emot vatten och vind. Det betyder att jag kan springa, cykla eller vad som, även om det är blåsigt och regnit, utan att bli på tok för varm. De passar även perfekt att dra på sig när man ska cykla till träning och så också. På byxorna kan man dra åt både under knävecket och längst ner så det funkar jättebra när man cyklar, och jackan är riktigt lång i ryggen också. Alltid en chansning med internet-shopping, men det här blev jag riktigt nöjd med! Ser kanske ut som ett vanligt regnställ, men det är verkligen stor skillnad faktiskt. Kan lätt lägga ner byxorna i jackfickan eller t.ex. lägga ner jackan i fick på cykeltröjan om man vill klä av sig lite under träningens gång. Hoppas att jag är frisk snart. Då spelar det ingen roll vad det är för väder, träna ska jag göra hur som helst!

/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback