Ny vecka, nya friska tag!

Nu äntligen börjar jag se ett slut på denna långdragna förkylning. Fortfarande lite småsnuvig och rivig i halsen, men inte alls som innan - pigg och glad med andra ord. Igår jobbade jag till kl 20.15, idag med och detsamma gäller torsdag och fredag. Är ju lite sugen på att köra nåt friskis-pass, eftersom det inte är så värst kul löparväder med regn och blåst ute, men det blir svårt att få ihop det. Jag är ledig imorgon, men ska förmodligen åka och kika på en bil på kvällen så tror inte jag får ihop det då heller tyvärr. Vet inte om jag ska byta bil, men ska kika i alla fall om det är något att ha. Hittar jag något bra så byter jag, vore riktigt skönt med fyrhjulsdrift om det skulle bli lika mycket snö som de senaste åren. Och det måste det bli, så att jag hinner träna lite på längdskidorna innan vasan :-)

Idag börjar jag inte jobba förrän kl 12, så jag har passat på att lagat lite matlådor och gått långpromenad med hunden. Ska strax ut till kaninerna en stund och sen blir det duschen innan jobbet kallar. Är så trött på att jobba kvällar just nu. Jag hoppas jag kommer in på skolan i vår för jag känner att jag skulle behöva göra något annat ett tag. Har varit en ganska turbulent höst på jobbet så energin har liksom försvunnit. Tur att jag i alla fall har mina bästa jobbarkompisar som förstår allt! Nästa vecka kommer syster på besök också, med sötaste lilla sonen, så jag ska inte gnälla. Det finns såklart massor av ljusglimtar! :-)

/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback