Ge mig tid!

Det blev ingen löprunda i helgen som utlovat. Lördagen spenderades på jobbet, vilket inte var enligt planerna, för att sedan mysa på  med goda vänner resten av kvällen. Och söndagen spenderades i skogen. Det var fint väder och hunden var sugen på att hitta på något såklart. Så jag tog sambon och hunden och åkte till Dovrasjödalen. Där ligger 3 långsmala sjöar (Dovra sjöar), med en vandringsled runt. Man kan välja att gå runt 1, 2 eller 3 sjöar, beroende på hur lång sträcka man vill gå. Vi gick runt 2, så då blev det 7 km, i väldigt kuperad terräng. I informationen stod det att man går ca 3 km/timme, men vi gick 7 km, inkl. kaffepaus på dryga 1,5 timme, så vi höll ganska bra tempo. Kändes i benen när man gick uppför kan jag lova, så jag hoppas att det gav lite i alla fall. Tyvärr kändes det även en hel del i knät när man gick brant nerför, men jag tror jag får sluta gnälla över mitt knä. Det verkar varken bli bättre eller sämre, så det får vara som det är helt enkelt. Hunden var i alla fall glad efter att ha rusat av sig i skogen 1,5 timme och jag var nöjd efter en fin höstdag i lugna tysta skogen. Eftermiddagen gick åt till trädgårdsarbete, så kroppen kändes ganska slut efter den dagen och ville inte jobba mer, så jag skippade löprundan ändå. Tyckte 7 km upp och ner för backarna i skogen räckte gott.

Igår jobbade jag 10-20.15 och nu ska jag snart iväg till jobbet och köra till kl 20.15 idag med. Imorgon kommer min syster och stannar tills på fredag förmiddag. Sen jobbar jag till 20.15 på fredag och jobbar hela helgen. Vet inte riktigt hur jag ska hinna med att träna. Man har kaniner, hunden och ett socialt liv vid sidan om allt annat också. Är faktiskt riktigt peppad och sugen just nu, men det är så jäkla svårt att få ihop planeringen bara. Men förhoppningsvis blir det något lugnare med jobb framöver, men man vet ju aldrig. Schemat ser i alla fall något lugnare ut efter den här veckan, så det är bara att vänta och se om det håller i sig. Håller på att fixa lite med min ansökan till vårterminen nu också. Vet inte om jag får ihop det, men jag hoppas att allt går vägen och att jag kommer in på det jag vill. Om bara den där studievägledaren kunde svara i sin telefon snart så hoppas jag att det löser sig :-)

Förresten Anja, så tänkte jag på en grej. En närstående hade smärtor ungefär som du beskriver ett tag förut. Och läkaren sa att det ofta berodde på stress som orsakar inflammation i.... magmunnen kanske det var, men jag är inte säker... Och när man har ont i den i alla fall så känns det som man har ont i hjärtat. Han hade det i kombination med magsår, lågt blodtryck m.m. så jag vet inte riktigt om det är detsamma. Men du stressar ju en hel del så det är ju inte omöjligt. Så det behöver inte vara hjärtat även fast det känns så tydligen... En liten hjälp till din självdiagnos bara ;-) Hoppas du mår bättre nu och ta det lugnt och lyssna på kroppen, det måste vi alla göra! :-)

/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback