Att leva med en balans!

Jag har en tendens att satsa övermycket på en sak och bli helt obalanserad i mitt liv, ett mycket bra exempel är när jag jobbar under somrarna, på McD kunde jag utan problem jobba 200h sommarmånaderna, eller utan problem kanske man inte ska säga, jag blev sjukt sliten, trött och tillslut föll allt ihop. Lite så har det varit i sommar med. Jag drar fram som en ångvält och allt fungerar skitbra, jobbar jobbar jobbar jobbar, tills en dag då korthuset bara ramlar ihop.

Jag har kännt att det är lite så just nu, skola 8-16 varje vardag, jobbat 3 helger i rad, vilket innebär att jag är inne på min 4e vecka utan någon ledig dag. Skrämmande är det. Jag pressar mig själv lite väl mycket ibland. Tror att jag vill lite för mycket.

Jag hade planer på att både hinna till stallet och träna styrka idag, men jag har faktiskt bestämt mig för att avboka styrkan. Det får faktiskt räcka med hästen!! Man ska faktiskt träna för att det är roligt och för att man mår bra, inte för att man måste! Förra veckan klämde jag in 4 träningspass (2 spinning, ett kondition ochn ett kondition/styrka), 3 ridturer, 3 jobbpass och skola 5 dagar 8-16. Behöver jag säga att det inte känns som att jag bor i min lägenhet??

Nej, denna vecka ska jag inte hetsträna så mycket! Träna ska man göra för att det är roligt och för att man mår bra av det, inte för att det är ett måste!!

Idag blir det nog en kortare tur till skolan, jag kom inte in i mitt labb igår så jag har inga bakterier att jobba med, så det får bli litteratursökning idag. Sen ska jag nog på ett arbetsledarmöte på IKEA och så blir det stallet ikväll! :)

// Anja

Kommentarer
Hillevi säger:

Bra inställning där Anja!! Man ska inte slita ut sin kropp, utan bygga upp den! :-) Återhämtning och att lyssna på kroppen sägs vara en av de svåraste delarna för duktiga idrottare... Att kunna ta ett steg ifrån sin planering för att kroppen säger ifrån - det är inte lätt, men viktigt! Men du har ett bra driv, det är imponerande! Glöm inte bort att hålla balansen :-)

2011-09-19 | 09:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback